How to not lose the respect of your colleagues

Jak nepřijít o respekt kolegů

Try thinking for a moment about who you spend most of your time with. Yes, it’s your colleagues from work. Relationships with colleagues are very important and should be built on mutual respect, if they are to benefit you and the company. But we often behave in ways that make us lose our colleagues‘ respect. The following five typical causes of the loss of colleagues‘ respect were identified by the HR Communication website.

1. Don’t say “I’ll try.” to everything

“To try” means having a lack of self-confidence, conviction and enthusiasm. Your colleagues want to hear that you believe in yourself and that you are happy to do something for them and for the team’s success.

2. Do not use your job description as an excuse

If you refuse to do anything your colleagues ask that’s beyond the scope of your job, they’ll stop turning to you soon. This may seem positive at first glance, but that will no longer be the case once your boss notices.

3. Do not flaunt your friendship with your boss

Even if you are friends in private, act like a subordinate at work. Maintain the greatest possible degree of professionalism, otherwise your colleagues will consider you a brownnoser and a threat.

4. Do not reveal too much

Particularly women often do not realize that they lose the respect of their co-workers when they wear clothes that are too provocative. Colleagues badmouth them behind their backs and refuse to be friends with them.

5. Do not spread gossip and fear

Expect that your colleagues will hear everything you say. Make sure that they do not hear only negative news from you.

-kk-

    Jak nepřijít o respekt kolegů

    Zkuste se na chvíli zamyslet, s kým trávíte většinu svého času. Ano, jsou to vaši kolegové v práci. Vztahy s kolegy jsou velmi důležité a měly by stát na vzájemném respektu, mají-li být ku prospěchu vám i firmě. Často se však chováme tak, že respekt svých kolegů ztrácíme. Na pět následujících typických příčin ztráty respektu u kolegů upozornil server HR Communication.

    1. Neříkejte na všechno: „Pokusím se.“

    „Pokusit se“ znamená nemít dostatek sebevědomí, přesvědčení a entuziasmu. Vaši kolegové chtějí slyšet, že si věříte a rádi pro ně a pro společný úspěch něco uděláte.

    2. Nevymlouvejte se na popis své práce

    Když budete odmítat udělat cokoli, o co vás kolegové požádají nad rámec vaší práce, brzy se na vás přestanou obracet. To může na první pohled vypadat pozitivně, nikoli však poté, co si toho všimne váš nadřízený.

    3. Nedávejte na odiv své přátelství se šéfem

    I když jste v soukromém životě přáteli, v práci se chovejte jako podřízený. Zachovejte maximální míru profesionality, jinak vás kolegové budou považovat za podlézavce a hrozbu.

    4. Neodkrývejte se příliš

    Zejména ženy si často neuvědomují, že kvůli příliš provokativním oděvům ztrácejí respekt svého okolí. Kolegové je pomlouvají za jejich zády a nechtějí ses nimi přátelit.

    5. Nešiřte pomluvy a strach

    Počítejte s tím, že vaši kolegové slyší všechno, co řeknete. Dávejte si pozor, aby od vás neslyšeli jen samé negativní zprávy.

    -kk-

    Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication