Emotional intelligence: how it can help you become a better manager

Emoční inteligence: Jak vám může pomoci stát se lepším manažerem

Emotional intelligence is the ability to understand one's own emotions, recognise emotions in others, and be able to work with emotions in general. A manager with high emotional intelligence is better able to regulate their own emotions, as well as lead, motivate and inspire their subordinates. They are also better equipped to resolve conflicts in their team. Here are some tips for managers on how to improve their emotional intelligence and lead their subordinates better.

Empathy

As  Business Matters states, one of the indicators of high emotional intelligence is the ability to empathise with people around you. Try to perceive how your subordinates view the world and try to show empathy towards them. If you see things from their perspective more often and try to understand their feelings and mental state, you may be able to understand many things and behaviours that have previously not made sense to you.

Effective communication

Using emotional intelligence is key when communicating with subordinates. Talking to someone in a way that has a real effect is only possible if you are able to perceive how the other person is feeling. Get a better sense of the feelings, mood and communication style of the person you are talking to and adjust the way you communicate with them accordingly.

Ability to resolve conflicts

Many conflicts arise or escalate unnecessarily precisely because the parties involved are incapable of empathy. People are often unwilling to accept and understand the perspective of others. As managers, you should try to resolve conflicts empathetically, listen to all the parties involved, try to understand why they feel the way they do, and, if possible, settle the conflict to everyone's satisfaction.

Recognising problems

Many problems remain hidden. Workers do not always voice their dissatisfaction or frustration out loud. They also sometimes try to hide disillusionment, overwork or problems at work or in their personal lives. Try to use your emotional intelligence to sense how your subordinates are feeling. Learn to read between the lines and recognise the signs that something is wrong before problems grow to unnecessary proportions.

 

-mm-

    Emoční inteligence: Jak vám může pomoci stát se lepším manažerem

    Emoční inteligence je schopnost vyznat se ve svých vlastních emocích, rozpoznávat emoce u druhých a umět s emocemi obecně pracovat. Manažer s vysokou emoční inteligencí bude schopen lépe regulovat své vlastní emoce i lépe vést své podřízené, lépe je motivovat a inspirovat. A bude také schopen efektivněji řešit konflikty ve svém týmu. Zde je několik tipů pro manažery, jak zlepšit svoji emoční inteligenci a vést lépe své podřízené.

    Empatie

    Jak uvádí Business Matters, jedním z ukazatelů vysoké emoční inteligence je schopnost vcítit se do lidí ve svém okolí. Snažte se vnímat, jak svět vnímají vaši podřízení, a zkuste vůči nim projevovat empatii. Když se budete více a častěji na věci dívat z jejich perspektivy a budete se snažit pochopit jejich pocity a psychické rozpoložení, možná pochopíte řadu věcí a projevy chování podřízených, které vám doteď nedávaly smysl.

    Efektivní komunikace

    Používání emoční inteligence je klíčové při komunikaci s podřízenými. Mluvit s někým tak, aby vaše komunikace měla skutečný efekt, je možné jedině ve chvíli , kdy jste schopni vnímat to, jak se druhý člověk cítí. Lépe vnímejte pocity, rozpoložení a komunikační styl člověka, se kterým se bavíte, a upravujte podle toho způsob, jak s dotyčným komunikujete.

    Schopnost řešit konflikty

    Mnoho konfliktů vzniká nebo se zbytečně vyhrocuje právě proto, že zúčastněné strany nejsou schopné empatie. Lidé často nejsou ochotni přijmout a pochopit perspektivu ostatních. Jako manažeři byste se měli snažit řešit konflikty empaticky, vyslechnout všechny zúčastněné strany, snažit se pochopit, proč se cítí tak, jak se cítí, a konflikt pokud možno urovnat ke spokojenosti všech.

    Rozpoznávání problémů

    Mnoho problémů zůstává skrytých. Pracovníci ne vždy nahlas projevují svou nespokojenost nebo frustraci. Také se někdy snaží skrýt rozčarování, přepracovanost nebo problémy v práci či osobním životě. Zkuste využít svou emoční inteligenci a zkuste vnímat to, jak se vaši podřízení cítí. Naučte se „číst mezi řádky“ a rozpoznávat u podřízených signály, že něco není v pořádku, ještě předtím, než jejich problémy nabobtnají do zbytečně velkých rozměrů.

     

    -mm-

    Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters