Four deadly sins of managerial communication with a team

Čtyři smrtelné hříchy manažerské komunikace s týmem

Communication is the be-all and end-all for the effective functioning of any team, and excellent internal communication is a must in successful management. Even if team members are hard-working, ambitious people in possession of a good team spirit, if there is no well-functioning system of internal communication binding them together, the team can never achieve its full potential. The manager plays a key role in internal communication and agenda setting. This article looks at four fatal flaws in managerial communication that you should avoid at all costs.

Crisis communication only

Unfortunately, a frequent problem of managers is communicating with individual employees only in times of crisis or if a problem needs urgently solving. If nothing negative seems to be happening, the given manager sees no reason for active communication with team members. This is a big mistake. Communication should take place regularly, with  an analysis of the situation even if apparently everything is in order; such communication should anticipate problems, not just solve them.

Neglected communication

According to Management Today, another fatal problem of team managers is lack of communication. This is often caused by the fact that the manager represents too narrow a channel for the large volume of information passing through; team members then lack necessary information for their job, which leads to employee frustration, inefficient work and chaotic attempts to meet deadlines. The solution is delegation of work and diverse communication channels so that not all information goes via the manager.

Inconsistent communication

Contradictory data and information can be a major problem for the internal functioning of any team. The communication of the team leader may go against the general rules and priorities of the company, thus putting employees in a gridlock situation, or it may be contradictory in itself. In any case, all communication must be unambiguous and consistent; only then can it be effective.

Dishonest communication

When communicating with employees, a manager should be open, honest and transparent. Otherwise they will lose authority and the trust of employees. If the leader repeatedly exaggerates the priority of certain tasks, is vague or unclear in communication, plays psychological games with staff or communicates in a dishonest way, employees will recognise this and soon stop trusting such communications altogether.

 

-mm-

    Čtyři smrtelné hříchy manažerské komunikace s týmem

    Komunikace je alfou i omegou efektivního fungování jakéhokoliv týmu a vynikající interní komunikace je pro úspěšné vedení týmu zcela nezbytná. I když jsou členy týmu pracovití a ambiciózní lidé s dobře vyvinutým smyslem pro týmovou práci, tak pokud je dohromady nepojí kvalitní systém fungující interní komunikace, nemůže tým nikdy jako celek naplnit svůj maximální potenciál. Velkou roli pak v interní komunikaci a udávání agendy týmu hraje samozřejmě jeho manažer. A my se v dnešním článku podíváme na čtyři fatální prohřešky manažerské komunikace, kterých byste se měli za každou cenu vyvarovat.

    Jen a jen krizová komunikace

    Bohužel, poměrně častou chybou na straně manažera je to, že důkladněji komunikuje se svými jednotlivými podřízenými pouze ve chvíli, kdy je nějaká krize nebo kdy od nich potřebuje urgentně vyřešit nějaký problém. Pokud se zdánlivě nic negativního neděje, daný vedoucí nevidí důvod nějak aktivněji se členy týmu komunikovat. A to je veliká chyba. Komunikace by měla probíhat pravidelně, měla by analyzovat situaci i ve chvíli, kdy se zdánlivě nic neděje, a měla by naopak problémům předcházet, ne je pouze řešit.

    Zanedbaná komunikace

    Dalším fatálním komunikačním problémem vedoucích týmů je podle Management Today nedostatek komunikace. Ta je často zapříčiněná tím, že vedoucí týmu je úzkým hrdlem, přes který jde směrem k týmu příliš mnoho informací, a členové týmu pak nemají všechny potřebné informace ke své práci. Důsledkem je frustrace pracovníků, neefektivní práce a zběsilé dohánění termínů na poslední chvíli. Řešením je delegace práce a diverzifikace komunikačních kanálů tak, aby ne všechny informace šly pouze přes manažera.

    Nekonzistentní komunikace

    Když si komunikovaná data a informace protiřečí, může to znamenat velký problém pro interní fungování jakéhokoliv týmu. Komunikace vedoucího týmu si může buď protiřečit s obecnými pravidly a prioritami firmy, a tím se dostávají zaměstnanci do patové situace, anebo si může protiřečit sama sobě. V každém případě musí být komunikace jednoznačná a konzistentní a jedině tak může být efektivní.

    Neupřímná komunikace

    V komunikaci se zaměstnanci by si měl manažer vždy počínat otevřeně, upřímně a transparentně. Jinak ztratí autoritu a důvěru svých podřízených. Jestliže manažer opakovaně zveličuje prioritu některých úkolů, snaží se mlžit nebo mluví vágně, hraje se svými podřízenými nějaké psychologické hry nebo s nimi jedná neupřímně, zaměstnanci do brzy poznají a přestanou jeho komunikaci důvěřovat.

     

    -mm-

    Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today