Cítíte se zahlceni? Poradíme vám, co dělat

Feeling overwhelmed? Here is what you can do

Jako manažeři nebo týmový vedoucí nesete odpovědnost nejen za výsledky vašeho týmu, ale i za psychickou pohodu jeho členů i za duševní zdraví sebe sama. V neustálém kolotoči pracovních úkolů, rozhodování a porad je snadné se občas nechat zahltit úkoly a cítit se pod velkým tlakem. Pokud byste v tomto stavu setrvali delší dobu a neřešili to, povede to ke ztrátě produktivity celého týmu, ke špatné náladě a u vás samotných pak i ke zvýšenému riziku syndromu vyhoření. Jak tedy vzdorovat pracovnímu zahlcení? Jak se z tohoto stavu co nejrychleji dostat? Přinášíme vám tři jednoduché, ale efektivní tipy.

Tyto tipy uveřejnil web Entrepreneur.com.

Tip č. 1: Zpomalte, abyste toho stihli více

Zdá se to paradoxní, ale když při práci zpomalíte, stihnete toho více. Když se totiž budete více soustředit na daný úkol, kterému se právě věnujete, rychleji ho dokončíte a nebudete se k němu kvůli chybám muset znovu vracet. A navíc, když si budete dělat čas od času krátké (nebo i klidně delší) pauzy, budete psychicky i fyzicky odpočatější a budete podávat v práci lepší výkon a budete se i lépe rozhodovat.

Tip č. 2: Proveďte „úklid“ ve své vlastní hlavě

Stejně jako stůl přeplněný papíry znesnadňuje práci, zahlcená mysl blokuje rozhodování a efektivní uvažování. Udělejte si proto jakousi „mentální inventuru“ - zapište si všechny myšlenky, úkoly a nápady, které vám leží v hlavě a které ovlivňují vaše přemýšlení a práce. Následně určete, které z těchto věcí jsou klíčové. A ty, co klíčové nejsou, zkrátka odložte. Tím získáte kontrolu nad tím, co se vám honí hlavou, a potlačíte tím alespoň částečně pocit, že nestíháte.

Tip č. 3: Naslouchejte svému tělu a hýbejte se

Únava, špatná strava a nedostatek pohybu ovlivňují nejen to, jak se fyzicky cítíte, ale i to, jakých pracovních výkonů jste schopni. Nepodceňujte spánek, pravidelné stravování a pohyb. Naslouchejte svému tělu a dávejte mu po fyzické stránce to, co potřebuje. Choďte do přírody, hýbejte se a dodržujte zdravý životní styl. Uvidíte, že se vám pak bude lépe pracovat a že budete mnohem snáz zvládat návaly stresu.



-mm-

Feeling overwhelmed? Here is what you can do

As a manager or team leader, you are responsible not only for your team’s performance but also the mental well-being of its members, as well as your own mental health. In the constant cycle of tasks, decisions and meetings, it is easy to become overwhelmed and feel intense pressure. If this state persists and goes unaddressed, it can lead to a drop in overall productivity, poor team morale and, for you personally, a significantly increased risk of burnout. So how can you prevent becoming overwhelmed at work? And how can you recover quickly from such a state? Here are three simple yet effective tips.

These tips were published on Entrepreneur.com.

Tip no. 1: Slow down to get more done

It may seem counterintuitive but when you slow down at work, you often accomplish more. By focusing more intently on the task at hand, you complete it faster and avoid making mistakes that would force you to redo your work. In addition, taking regular short (or even longer) breaks allows your mind and body to recharge, leading to better performance and more thoughtful decision-making.

Tip no. 2: Tidy your mind

Just as a desk cluttered with papers makes work more difficult, an overloaded mind hinders decision-making and critical thinking. Conduct a kind of "mental inventory", writing down all the thoughts, tasks and ideas that are crowding your mind and affecting your concentration. Then identify which ones are essential and set aside the rest. This will give you a sense of control over your thoughts and reduce, at least partially, the feeling of being overwhelmed.

Tip no. 3: Listen to your body and stay active

Fatigue, poor nutrition and lack of physical activity affect not only your physical state but also your ability to perform at work. Don't underestimate the importance of sleep, regular meals and physical movement. Pay attention to what your body is telling you and meet its physical needs. Spend time in nature, stay active, and maintain a healthy lifestyle. You will find that your work becomes easier and that you are better equipped to handle periods of stress.



-mm-

Article source Entrepreneur.com - website of a leading U.S. magazine for entrepreneurs
Read more articles from Entrepreneur.com