Emoční inteligence vypovídá o tom, jak moc je daný jedinec schopen vnímat, reflektovat a ovlivňovat emoce lidí kolem sebe. Ale i to, jak dobře se vyzná ve svých vlastních emocích, jestli často nepodléhá impulzivnímu chování a jestli dovede se svými vlastními emocemi efektivně pracovat. Vysoká emoční inteligence je u manažerů samozřejmě žádoucí. A proto si v tomto článku ukážeme čtyři tipy, jak můžete svoji emoční inteligenci zvýšit.
Tyto tipy uveřejnil web Addicted2Success.com.
Vysoce emočně inteligentní člověk je především schopen vyznat se ve vlastních emocích, motivacích a pohnutkách. Až tedy budete příště prožívat silné emoce, jako je naštvání, smutek, nadšení a podobně, zkuste se zastavit a objektivně určit, co tyto emoce způsobilo.
Dobrým zvykem, jak se naučit své vlastní psychické rozpoložení vnímat, je napsat si vždy na konci dne na papír nebo do deníku emočně nejsilnější zážitek daného dne.
Lidé mají od přírody tendenci očekávat jenom to nejhorší. Většina lidí jsou pesimisté, i když jen podvědomě. Bohužel tento zvyk praktikují i při komunikaci s lidmi kolem sebe. Když někdo jiný udělá nebo řekne něco, co se dá vyložit více způsoby, máme většinou tendenci se klonit k negativnímu výkladu této situace. A to způsobuje často mnoho zbytečných problémů a nepochopení. Naučte se tedy raději praktikovat pozitivní předpokládání. A příště, až budete čelit situaci s více možnými výklady, se raději kloňte k pozitivnímu vysvětlení a nepředpokládejte, že se vám někdo snažil hodit klacek pod nohy.
Vysoká emoční inteligence se vyznačuje tím, že jste schopni se naladit na pocity člověka, se kterým mluvíte. Jste tak schopni jej lépe ovlivňovat tím, co říkáte, a můžete s ním navázat lepší vztah. Až tedy příště budete s někým mluvit, zkuste se soustředit na jeho pocity a na jeho psychické rozpoložení. Uvidíte, že pokud zjistíte, jak se daný člověk cítí, spousta věcí, které říká a dělá, vám začne dávat mnohem větší smysl.
-mm-