Four tips on communicating effectively with subordinates

4 tipy, jak efektivně komunikovat se svými podřízenými

Everyday interaction with subordinates is one of the many obligations of any manager. The more effective your communication with employees and the more you are able to show people you are talking to that you are genuinely listening to what they have to say, the better the results of that communication will be and the more you will be able to influence your employees with your words. This in turn will increase the overall quality of your working relationship. Here are four tips on better communication with your employees.

Pay full attention to the person you are talking to

As TED.com states, if you want your conversation with another person to have the maximum possible impact and make you appear likeable to that person (which should in any case be something you are trying to achieve as a manager), you must give them your attention 100%. Put your phone aside, do not think about anything else, be present in the given moment and thus show the other person the importance of your mutual conversation.

Actively react to what the other person says

The best way to show you really are paying attention is to react actively to what the other person is saying. This means occasionally summing up in your own words the ideas just expressed by the other person; you should think about what was said and ask additional questions.

Speak to the point and no small talk

Superficial conversations about nothing will lead you nowhere. Ditch the small talk and instead surprise the employee with your frankness. Speak to the point, and do not be afraid even of fundamentally unpleasant topics. Try to have genuinely honest and transparent conversations with other people that do not sugarcoat anything.

Pay attention to your body language

If your gestures do not match your words, you will cause the other person subconsciously to doubt whether you really mean what you are saying. Do not forget about body language, add appropriate gestures to your words and thus emphasise the most important points you want to convey.

 

-mm-

    4 tipy, jak efektivně komunikovat se svými podřízenými

    Každodenní interakce s podřízenými je jednou z mnoha povinností každého manažera. Platí, že čím efektivnější je vaše komunikace se zaměstnanci a čím víc dovedete lidem, se kterými mluvíte, dát najevo, že je vnímáte a posloucháte a že přemýšlíte nad tím, co říkají, tím lepší budou výsledky vaší komunikace, tím více budete schopni svými slovy zaměstnance ovlivnit a tím kvalitnější bude váš celkový vztah s podřízenými. Zde jsou 4 tipy, jak lépe komunikovat se svými podřízenými.

    Věnujte druhému člověku svoji plnou pozornost

    Jak uvádí TED.com, pokud chcete, aby měla vaše konverzace na druhého člověka co největší dopad a abyste v něm vzbudili sympatie vůči vaší osobě (což by měly být v každém případě cíle, kterých byste se jako manažer měli snažit dosáhnout), musíte dotyčnému věnovat 100% své pozornosti. Dejte telefon stranou, nemyslete na nic jiného, buďte přítomni v daném okamžiku a dejte tak dotyčnému najevo, že vám na vaší konverzaci záleží.

    Aktivně reagujte na to, co druhý člověk říká

    To, že dáváte skutečně pozor, nejlépe dáte najevo tak, že budete aktivně reagovat na to, co druhý člověk říká. To znamená, že byste měli svými slovy občas shrnout myšlenku, kterou druhý člověk právě shrnul, měli byste se na tím, co zaznělo, zamýšlet a měli byste se doptávat.

    Mluvte k věci a zapomeňte na „small talk“

    Povrchové konverzace o ničem nikam nevedou. Zapomeňte na „small talk“ a raději odzbrojte svého podřízeného svojí upřímností. Mluvte k věci, nebojte se ani zásadních a nepříjemných témat a snažte se s druhými mít skutečně upřímné a transparentní konverzace, které nic nepřikrášlují.

    Nezapomínejte na řeč těla

    Pokud nebudou vaše gesta odpovídat tomu, co říkáte, podvědomě tak vzbudíte podezření u druhého člověka o tom, jestli to, co říkáte, myslíte vážně. Nezapomínejte tedy na řeč těla, doplňujte vaše promluvy vhodnými gesty a podtrhněte tak ty nejdůležitější myšlenky vaší promluvy.

     

    -mm-

    Zdroj: TED.com - nezisková organizace zaměřená na podporu „myšlenek hodných šíření“.
    Zobrazit přehled článků ze zdroje TED.com