Five tricks that guarantee a successful presentation

Pět triků, díky kterým vaše prezentace zaručeně sklidí úspěch

For a speech or presentation to engage people, it must be different from the others – in a good way. Here are five little tricks that will make a presentation a unique experience for your audience and ensure you are successful.

Start by introducing yourself

As the HubSpot blog states, an audience likes to know who is addressing them. If the speaker is unknown, the chances of their paying full attention to the presentation are reduced. This is why you should say who you are on the first slide. Be very brief.

Repeat the main idea of your presentation more than once

The main message should be mentioned several times in your presentation. Do not expect the audience to pay attention 100% of the time while you are speaking. However, do not repeat the same sentences and formulations; use different words.

Use other programs than Power Point

Although many people might not know it, Power Point is not the only program for making presentations. There are other online presentation programs on the Internet that will lend your speech a certain charm.

Use an original tone of voice

Many people prepare and practise their speech so well that in the end they sound like a robot. Do not be afraid to let your unique style of speaking show; be yourself and do not try to appear too polished.

Don't try to sell anything

Many speakers see presentations as a unique opportunity to sell their product. However, the offered product cannot be the main (or even the only) message of the presentation: above all, it should be valuable in terms of information, and the offered product ought to be mentioned only very marginally.

 

-mm-

    Pět triků, díky kterým vaše prezentace zaručeně sklidí úspěch

    Aby váš projev nebo prezentace zaujaly, musí se lišit od ostatních. V tom dobrém slova smyslu. Přinášíme vám pět triků, které vaši prezentaci povznesou na jedinečný zážitek pro vaše posluchače a které vám zajistí úspěch.

    Na začátku se představte

    Jak uvádí blog společnosti HubSpot, lidé rádi vědí, kdo k nim mluví. Pokud k nim mluví neznámý člověk, je zde mnohem menší šance, že budou prezentaci věnovat plnou pozornost. Proto byste měli na prvním snímku říci, kdo jste. Buďte velmi struční.

    Zmiňte hlavní myšlenku vaší prezentace více než jednou

    Hlavní myšlenku vaší prezentace byste měli zmínit v rámci vaší prezentace několikrát. Nepředpokládejte, že všichni posluchači věnují 100% pozornosti během celého vašeho projevu. Neopakujte ovšem tytéž věty a formulace, ale použijte jiné výrazy.

    Použijte i jiný program než jen Power Point

    I když to mnohé nenapadne, Power Point není jediným programem, ve kterém se dají dělat prezentace. Na internetu existují online prezentační programy, které vašemu proslovu dodají určitý šmrnc.

    Použijte originální tón

    Mnozí lidé si svůj projev připravují tak důkladně a zkouší ho do takové míry, že ve výsledku zní jako robot. Nebojte se do vašeho verbálního projevu nechat promítnout váš jedinečný styl mluvy, buďte sami sebou a nesnažte se působit příliš uhlazeně.

    Nesnažte se nic prodávat

    Řada řečníků vidí prezentace jako jedinečnou možnost prodat svůj produkt. Nabízený produkt se však nesmí stát ústředním (nebo snad jediným) motivem proslovu. Prezentace musí mít především vysokou informační hodnotu a nabízený produkt musí být zmíněn maximálně pouze okrajově.

     

    -mm-

    Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog