Networking is an opportunity, not suffering

Networking je příležitost, ne utrpení

In business it is true more than anywhere else, that if you want to succeed, you must know the right people. The art of building contacts is called networking and you should not consider this activity merely as a necessary evil. The more opportunities for the development of professional relationships you use, the more things you can achieve in your business and career. How to do it? Server Forbes.com recommends proceeding as follows.

Clarify your goal

Before any event where you want to develop contacts, think of a goal, with which to come. Maybe you want to meet a particular person, perhaps you're looking for help with a work problem or you may want to highlight your skills ...

Prepare your opening speech

It should not be longer than one minute, and it should clearly communicate, who you are and what you are interested in. Always involve a question of whether you can contact the respective person later. Try to speak briefly with as many people as possible and follow-up the new acquaintance after the event.

Plan networking

Networking should be a regular activity. Include it therefore in your schedule. Plan a few time blocks per month for networking whether it will be face to face, via e-mail or social networks.

Use your excitement

If you do not enjoy what you do, seriously consider whether it is worth to continue. The purpose of networking is to get contacts that can help you achieve your goals and dreams. It's not a mandatory suffering.

Keep a list of contacts

Keep track of who you have met, on what occasion it was and what you talked about. Even if your list is very long, you should always be able to recall who was who. Do not rely on paper business cards. You should better send an e-mail to your new contacts so that you have their contact data in your e-mail inbox.

Do not be afraid of successful people

Take the possibility to meet them personally as a great opportunity. Fear would only spoil everything. Be confident.

-kk-

    Networking je příležitost, ne utrpení

    V byznysu platí víc než kde jinde, že pokud chcete prorazit, musíte znát ty správné lidi. Umění budování kontaktů se říká networking a je to aktivita, na níž byste neměli nahlížet jen jako na nutné zlo. Čím více příležitostí pro rozvoj profesionálních vztahů využijete, tím větších věcí můžete dosáhnout ve své činnosti a kariéře. Jak na to? Server Forbes.com doporučuje následující postup.

    Ujasněte si svůj cíl

    Před každou akcí, na níž chcete rozvíjet kontakty, se zamyslete nad tím, s jakým cílem přicházíte. Možná se chcete seznámit s někým konkrétním, možná hledáte pomoc s nějakým pracovním problémem, možná chcete upozornit na své dovednosti...

    Připravte si úvodní řeč

    Neměla by být delší než jednu minutu a měla by jasně sdělit, kdo jste a co vás zajímá. Vždy do ní zapojte otázku, zda se na dotyčného můžete obrátit někdy později. Snažte se mluvit krátce s co nejvíce lidmi a na nová seznámení navázat po akci.

    Plánujte networking

    Budování kontaktů by měla být pravidelná aktivita. Zahrňte ji proto do svého rozvrhu. Naplánujte si několik časových bloků měsíčně pro networking, ať už bude probíhat tváří v tvář, prostřednictvím e-mailu či sociálních sítí.

    Využijte své nadšení

    Pokud vás nebaví to, co děláte, vážně se zamyslete, zda byste tom měli pokračovat. Smyslem networkingu je získávat kontakty, které vám mohou pomoci dosahovat vašich cílů a snů. Není to povinné utrpení.

    Veďte si seznam kontaktů

    Zapisujte si, s kým jste se setkali, při jaké příležitosti to bylo a o čem jste spolu mluvili. I když váš seznam bude hodně dlouhý, měli byste si vždy vybavit, kdo byl kdo. Nespoléhejte ani na papírové vizitky. Raději si vždy pošlete novým kontaktům e-mail, abyste na ně měli kontakt ve svém e-mailové schránce.

    Nebojte se úspěšných lidí

    Berte možnost setkat se s nimi osobně jako velkou příležitost. Strachem byste si ji pouze zkazili. Věřte si.

    -kk-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com