Four tips on presenting a successful public speech

Jak sklidit úspěch při proslovu na veřejnosti? Přinášíme vám čtyři tipy

A motivational speech to your team, conference contribution or eulogy to a colleague who is about to retire: in all these types of public speaking (and many others too), you will no doubt be able to use the following four tips to help you succeed in your performance.

Brevity

As The Muse states, an effective public speech needs to be short. Describe just the basic points, focus on the main idea and keep the number of any slides to a minimum.

Stories

Stories have always served as a tool for conveying an idea, image or example. Use this for your presentation and tell the audience a story about yourself, your team, your company or your vision.

Authenticity

Learning a script by heart and refusing to deviate from it during the presentation is a mistake. If a client provides some incentive, do not be afraid to follow it and talk about what the client finds interesting.

Dialogue

Your presentation should not be a monologue. You must involve your audience and ask them questions. Simply, there should be interaction; only then will you ensure the audience give you their full attention.

 

-mm-

    Jak sklidit úspěch při proslovu na veřejnosti? Přinášíme vám čtyři tipy

    Motivační proslov směrem k vašemu týmu, vystoupení na konferenci nebo třeba pochvalná řeč o kolegovi, který odchází do důchodu. U všech těchto typů veřejného proslovu (i u mnohých jiných) jistě využijete následující čtyři tipy, které vám pomohou při projevu na veřejnosti sklidit úspěch.

    Stručnost

    Jak uvádí The Muse, efektivní veřejný proslov musí být krátký. Popisujte pouze základní body, držte se hlavní myšlenky a počet snímků prezentace udržte na minimu.

    Příběhy

    Příběh již od nepaměti funguje jako nástroj k vyřčení určité ideje, představy nebo ukázky. Využijte toho ve vaší prezentaci a sdělte publiku příběh, ať už o vás, vašem týmu, vaší firmě nebo vašem nápadu.

    Autenticita

    Chybu dělá ten, kdo by se nazpaměť naučil scénář a nebyl by ochoten z něho během své prezentace ustoupit. Pokud vám klient dá nějaký podnět, nebojte se jej následovat a mluvit o tom, co zákazníka zajímá.

    Dialog

    Vaše prezentace by neměl být monolog. Musíte zapojovat své publikum, ptát se jich. Jednoduše by se mělo jednat o interakci. Jedině tak zajistíte, že posluchači budou věnovat svoji plnou pozornost vaší prezentaci.

     

    -mm-

    Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
    Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse