How to demonstrate your management skills at a job selection procedure

Jak během výběrového řízení ukázat, že vládnete manažerskými dovednostmi

Are you applying for a management position? Are you still a regular employee but aspire to become a team leader? Or are you already a management matador and want to apply for a managerial post with another employer? Then during the selection process you need to show you have the necessary management skills. This article will explain how.

Ability to listen

As stated by The Muse, one of the essential skills of a good manager is the ability to listen. Therefore, you need to demonstrate this during the selection process. Do not interrupt other people, always let them finish and always answer what they are actually asking you.

The art of storytelling

A manager must be able to tell stories. This is the only way to enthuse subordinates and convey a shared vision. Show that you can tell stories and prepare a narrative about yourself, your beginnings, experiences and important projects.

Ability to inspire others

Show you can inspire those around you. Therefore, during the selection process, describe how you have been able to inspire people around you to be passionate about something.

Team leadership

As a manager (or aspiring manager), you obviously need to demonstrate you can lead and organise a group of people. This does not necessarily have to be work experience; experience of running a project, scout group or some sport will do.

Being organised

Show you can organise your own time. For example, tell a story about an occasion when several projects and personal or family activities came together and you had to manage the situation. Equally, you need to show you have time management skills and an eye for detail.

 

-mm-

    Jak během výběrového řízení ukázat, že vládnete manažerskými dovednostmi

    Hlásíte se na manažerskou pozici? Jste zatím řadovým pracovníkem, ale máte ambice stát se týmovým vedoucím? Anebo jste už manažerský matador a chcete se hlásit jako manažer k jinému zaměstnavateli? Pak musíte během výběrového řízení ukázat, že vládnete potřebnými manažerskými dovednostmi. V tomto článku vám ukážeme, jak na to.

    Schopnost naslouchat

    Jak uvádí The Muse, jednou ze základních dovedností dobrého manažera je schopnost naslouchat. Tu proto musíte během výběrového řízení prokázat. Neskákejte druhému člověku do řeči, vždy jej nechte domluvit a vždy odpovídejte na to, na co se vás dotyčný opravdu ptá.

    Umění vyprávět příběhy

    Manažer musí umět vyprávět příběhy. Jedině tak dovede nadchnout své podřízené a předat jim společnou vizi. Ukažte, že umíte vyprávět příběhy, a připravte si vyprávění o vás, o vašich začátcích, zkušenostech a významných projektech.

    Schopnost inspirovat ostatní

    Ukažte, že dovedete inspirovat lidi kolem sebe. Vyprávějte proto během výběrového řízení, jak jste dovedli lidi kolem sebe pro něco nadchnout.

    Vedení týmu

    Jako manažer (nebo aspirující manažer) samozřejmě musíte prokázat, že umíte vést a organizovat skupinu lidí. Ne nutně to musí být pracovní zkušenost – postačí klidně i zkušenost z nějakého projektu, z vedení skautského oddílu nebo ze sportu.

    Organizovanost

    Ukažte, že si umíte organizovat vlastní čas. Vyprávějte třeba o případu, kdy se vám sešlo několik projektů a osobních nebo rodinných aktivit dohromady a vy jste to museli ukočírovat. Stejně tak je nutné, abyste ukázali, že si umíte ohlídat čas a máte smysl pro detail.



    -mm-

    Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
    Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse
    Štítky: Kariéra