Nebojte se dávat zpětnou vazbu

Don't worry to provide feedback

Poskytování zpětné vazby nepatří mezi neoblíbenější manažerské úkoly. Řada manažerů to považuje za zbytečné (zaměstnanci přeci sami nejlépe vědí, co dělají) nebo se chce vyhnout nepříjemnému pocitu při sdělování kritiky. Jak se ale pak má váš tým zlepšovat, když nic neřeknete?

Pojďme si společně připomenout, jak sdělovat zpětnou vazbu tak, aby byla snadněji přijatelná a dokázala opravdu pomoci. Následující doporučení sestavil server TLNT.com. Vypadají jednoduše, ale opravdu je dokážete dodržovat všechna najednou?

1. Mluvte v kontextu

Zpětná vazba slouží k tomu, aby si vaši lidé dokázali spojit svou práci s konkrétními firemními hodnotami a strategií, s úspěchem týmu.

2. Neberte zpětnou vazbu jako nutné zlo

Nemluvte podle striktně připraveného scénáře, buďte přirození. Pokud budete dávat najevo, že to děláte jen proto, že musíte, zaměstnanci vás nebudou brát vážně.

3. Aktivně zapojte zaměstnance

Zpětná vazba by neměl být váš monolog. Ukažte zaměstnancům, že se o ně skutečně zajímáte tím, že se budete ptát na jejich postřehy. Základní otázka zní: Jak vám mohu pomoci?

4. Stanovte si cíle

Společně se zaměstnancem si ujasněte vzájemná očekávání a domluvte se na konkrétním cíli. Nechte zaměstnance, aby sám popsal očekávané výsledky.

5. Nechtějte nikoho měnit

Ani jako nadřízený nedokážete své podřízeně změnit. Můžete ale přicházet se zpětnou vazbou, která vysvětlí, co nastane, když se nezmění.

6. Nebojte se

Vnímejte zpětnou vazbu jako svou práci. Vy jste odpovědní za výkonnost týmu, nejen „kamarád“ svých lidí. Buďte upřímní a otevření a nechte své lidi, ať se rozhodnou, jak s vaší zpětnou vazbou naloží.

-kk-

Don't worry to provide feedback

Providing feedback does not belong among the most popular managerial tasks. Many managers consider it unnecessary (after all, employees themselves know best what they do) or they want to avoid the discomfort of providing criticism. However, how should your team improve when you do not say anything?

Let's recall how to communicate feedback so that it is more easily acceptable and could really help. The following recommendations were published on TLNT.com. They may look simple, but can you really keep all of them at once?

1. Speak in context

Feedback should be used for your people to be able to combine their work with specific corporate values and strategies, with their team's success.

2. Do not take feedback as a necessary evil

Do not speak according to a strictly prepared the script, be natural. If you show that you are doing it just because you have to, employees will not take you seriously.

3. Actively involve the employees

Feedback should not be your monologue. Show your employees that you are really interested in them by asking for their insights. The basic question is: How can I help you?

4. Determine your goals

Consider mutual expectations together with the employee and agree on specific goals. Let the employee describe the expected results himself.

5. Do not want to change anyone

Even as a manager you cannot change your subordinates. You can, however, come up with feedback to explain the consequences of not making a change.

6. Do not worry

Take feedback as your work. You are the one responsible for your team's performance, not just a "friend" of your people. Be honest and open and let your people decide on how to respond to your feedback.

-kk-

Article source TLNT - a U.S. blog for human resource and talent management leaders
Read more articles from TLNT