Jak vyvést firmu z krize

Právě v dobách krize se často prokáže, jak má firma kvalitní vedení. Manažeři jsou těmi, k nimž se zaměstnanci obrací a jimž důvěřují. Klíčovými vlastnostmi, kterými by měl manažer v kritickém období disponovat, jsou odvaha, vytrvalost a také určitá tvrdost. Během krize je nutné dělat důležitá rozhodnutí prakticky z minuty na minutu. Článek informuje o tom, jaké vlastnosti by měl mít správný „krizový manažer“.

Člověk ve vedení firmy by si měl umět poradit i s případným nesouhlasem svých podřízených. Výše zmíněná rozhodnutí jsou často velmi nepopulární – propustit, či nepropustit, zastavit část výroby, či nikoli? Mnozí manažeři oddalují ten moment, kdy budou muset svým podřízeným sdělit, že firma je v krizi. Riskují tak ztrátu důvěry – je lepší vše přiznat a neriskovat tak obvinění z toho, že na celé situaci máme také vinu.

Každá krize si vyžaduje také oběti, za které nesete jako manažer odpovědnost. Je-li nutné podnik rozdělit a částečně sloučit s jinou firmou, je lepší podniknout rychlé řešení a problémy firmy zbytečně neprotahovat. Jste-li si jisti, že je vaše rozhodnutí správné, nevzdávejte jej a nenechte se znejistit a vydírat od těch, jichž se negativně dotkne.

**Datum vydání:** VII/2002
Zdroj: Manager Magazin - Německý portál pro manažery. Informace z politiky, ekonomiky, podnikání a e-businessu.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Manager Magazin