8 věcí, které byste měli přestat dělat - hned

Ilustrační snímek

Děláte si seznamy věcí, které chcete stihnout dnes, za týden, za měsíc? A co věci, o nichž víte, že je děláte a raději byste s nimi přestali? Také máte seznam? Ne? The Daily Muse připravil na toto téma článek vycházející z osmi bodů od autora bestsellerů o sebeřízení Timothy Ferrisse, díky nimž zvýšíte svou produktivitu a zužitkujete svůj čas efektivně.

1. Neznámý volající? Nezvedejte to

Podle Ferrisse toto vyrušení znamená velkou ztrátu vaší koncentrace. Navíc, pokud se jedná o významný hovor, jste vy v nevýhodné vyjednávací pozici. Volající je dávno připraven, kdežto vy stále lovíte ty správné věty v hlavě. Ulehčit přípravu vám může například aplikace PhoneTag, která převede hlasový záznam do zprávy.

2. E-mail by neměl být tím prvním ani posledním, co vyřídíte

E-maily často naruší vaše plány a přitom většina z nich může ve schránce počkat až 10 hodin, jak tvrdí Ferriss. Pokud jsou důležité a je třeba je vyřídit, pak nejprve odškrtněte jinou položku z vašeho denního rozvrhu a až poté se vrhněte do třídění pošty.

3. Co nemá jasný program, cíl nebo délku neakceptujte

Jednání, která nikam nevedou, jsou zdlouhavá a vlastně si kolikrát klepete na čelo, proč se jich účastníte, mají tendenci významně narušit vaši produktivitu. Pokud by všechna jednání měla jasnou agendu a požadované výstupy, pak by žádný takový meeting netrval déle než 30 minut. Vyžádejte si podklady předem, abyste byli vždy připraveni.

4. Neveďte s ostatními „víkendové“ hovory

Podle Ferrisse ukrajuje povídání s kolegy o tom, jaký byl víkend, nebo dovolená zbytečně vaši pozornost. Je proto dobré je hned na začátku zdvořile upozornit: „Zrovna na něčem pracuji, ale povídej.“ Vyhnete se tak zdlouhavému povídání. Dejte si však pozor, ne každý může s tímto postupem souhlasit a záleží také na situaci.

5. Nebuďte závislí na emailu

Já vím, že je to složité aplikovatelné na každou profesi. Každopádně stanovte si určité časové intervaly pro kontrolu pošty. Můžete také využít automatické odpovědi a to i v době, kdy jste v zaměstnání přítomni, jen si nepřejete být právě rušeni.

6. Nebojte se pracovat o něco déle

Klidně přijďte na schůzku s omluvou o chvíli později nebo zavolejte, až jakmile budete mít důležitý úkol hotov. Přeskakování z činnosti na činnosti nebo sdělování vašemu okolí, že teď nemáte čas, ve skutečnosti značí, že spíše než čas vám chybí priority.

7. Nefungujte v módu 24/7

I v sebenáročnějším zaměstnání je nutné odpočívat. Vyhraďte si proto minimálně jeden den, kdy váš mobilní telefon nevezmete do ruky a mailovou schránku také necháte zavřenou.

8.  Pracujte, abyste žili, ne naopak

Práce totiž není celý život. Věnujte tudíž vašim mimopracovním aktivitám a setkáním minimálně stejnou pozornost s jakou plánujete pracovní schůzky a činnosti.

-bn-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse