Pět kroků ke spokojenosti vašich podřízených

Co můžete z pozice vedoucího udělat pro to, aby byli vaši pracovníci spokojení – a tím pádem i produktivní? Jak jim můžete pomoci v současné době, poznamenané omezeními a často i prací z domova, najít rovnováhu mezi osobním a pracovním životem? Zde je pět kroků, které můžete jako lídr týmu učinit a tím významně přispět k tomu, že pracovníci budou do práce chodit rádi.

Ilustrační snímek

Chvála a ocenění dobře odvedené práce

Ačkoli to celá řada zaměstnavatelů tak nevnímá, pracovníci vyžadují, aby dobře odvedená práce na jejich straně byla ze strany zaměstnavatele doceněna nejenom finančně, ale i nefinančně. Vyzdvihujte kvalitní pracovníky a děkujte jim veřejně po nadstandardně odvedené práci.

Dostatečné pravomoci na straně pracovníků

Podle Forbesu je častým zdrojem frustrace u zaměstnanců to, že nemají dostatečný manévrovací prostor pro vlastní kreativitu a že nemají dostatek pravomocí pro vlastní práci. Důvěřujte vlastním pracovníkům a vybavte je dostatečnými pravomocemi, které jim umožní skutečně efektivně pracovat a ovlivňovat věci a systémy, se kterými pracují.

Osobní rozvoj jako reálná možnost, ne jen jako teorie

Firma by měla oceňovat zaměstnance, kteří se snaží někam posunout, a měla by je především podporovat v jejich osobním rozvoji. Pokud nabídnete pracovníkovi možnost osobního růstu a odborné profilace, má o jeden zásadní důvod méně, proč někam odcházet.

Jasně daná pravidla kariérního postupu

Nastavte jasná, transparentní a pevně daná pravidla postupu po kariérním žebříčku ve vaší firmě. Zaměstnanec by měl mít jistotu, že pokud splní určité podmínky, projeví se to na zvýšení jeho platu nebo na postupu na seniorní pozice.

Časová i místní flexibilita

Nabídnout časovou a místní flexibilitu zaměstnancům často zaměstnavatele nestojí téměř nic, a přesto se jedná o zcela zásadní benefit, který především v dnešní době pracovníci velmi ocení. Vypracujte systém home office, flexibilních začátků a konců pracovní doby a vycházejte zaměstnancům vstříc při harmonizaci pracovního a osobního života.

 

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com