Pět zásad práce z domova, které byste měli vštěpovat svým podřízeným

Home office nebo hybridní model představující kombinaci práce z domova a práce v kanceláři je dnes každodenní realitou celé řady firem. Tím, jak se vrací vlny pandemie a s ní i vlny protiepidemických opatření, využívá řada firem i pracovníků home office na pravidelné bázi a týmy si tak zvykají na spolupráci na dálku. Aby ale pracovník pracoval na home office efektivně, musí vědět, jak si upravit své domácí pracovní prostředí a jak k práci z domova přistupovat. Zde je pět zásad, které byste měli vštěpovat těm členům vašeho týmu, kteří pravidelně nebo příležitostně pracují z domova.

Ilustrační snímek

Dedikované pracovní místo

Jak uvádí The Muse, pracovník si musí být schopen oddělit místo, kde pracuje, od míst, kde se věnuje svým soukromým záležitostem. Nemusí se nutně jednat o oddělenou kancelář, ale ideálně by například neměl pracovat v ložnici, protože psychice nesvědčí, když je jedno místo jak na práci, tak i na odpočinek.

Oblékání se jako do kanceláře

Řada lidí na home office má tendenci zanedbávat svůj zevnějšek a především to, jak se oblékají. Bohužel to má ale na duševní úrovni určité implikace na následný pracovní výkon. Pracovník by se měl snažit udržovat určitý standard i doma, když ho nikdo nevidí, protože ho to podvědomě motivuje k podávání stejného výkonu, jako v kanceláři.

Ergonomicky vhodné pracovní místo

Pracovní místo by si měl zaměstnanec ergonomicky upravit tak, aby u něj mohl dlouhodobě sedět, aniž by se to negativně projevovalo na jeho zdraví. Pro začátek stačí, když bude mít zaměstnanec dostatečně vysoký stůl, obrazovku v úrovni očí a oporu zad.

Pevný časový režim

Pracovník by se měl naučit pevně oddělovat čas, kdy pracuje, a čas, kdy už nepracuje. Někdy se tyto dva režimy prolínají, a to oběma směry – někteří pracovníci doma věnují příliš času osobním záležitostem, jiní naopak příliš dlouho pracují. Pro efektivní a udržitelnou práci na home office je nutné, aby se tyto dva režimy pracovník naučil oddělovat.

Schopnost ovládat nástroje na práci na dálku

Aby mohl zaměstnanec efektivně pracovat z domova, musí se samozřejmě naučit dobře ovládat nástroje, které mu to umožňují. Stejně tak musí mít odpovídající technologické zázemí, tedy například dostatečně silné internetové připojení.

 

-mm-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse