Sedm rad letitého manažera

Jste noví manažeři? Nedávno vás povýšili do manažerské funkce a chybí vám zkušenosti? Nebo jste již manažerskými matadory, ale chcete si připomenout některé základní tipy týkající se leadershipu? V následujícím textu vám předneseme sedm tipů, které vycházejí z letitých manažerských zkušeností autora původního článku, a které vám pomohou se vyvarovat zbytečných chyb pramenících z nedostatku vedoucí praxe.

Ilustrační snímek

Tyto tipy sepsal manažer a podnikatel Rune Sovndahl pro webovou stránku Business Matters.

Tip 1: Při náboru se zaměřte i na osobní vlastnosti kandidáta

Při sestavování svého týmu se nezaměřujte pouze na tvrdé dovednosti kandidáta, ale i na ty měkké. Především se musíte ujistit, že se uchazeč lidsky hodí do stávajícího týmu a že jeho osobní přístup souzní s hodnotami firmy.

Tip 2: Nebojte se mít v týmu schopnější lidi, než jste vy sami

Řada manažerů se děsí toho, že by měli mít v týmu někoho, kdo je v určité oblasti schopnější nebo znalejší než oni. Nebojte se toho, že by vás vaši podřízení takříkajíc „přerostli“, a snažte se mít v týmu co možná nejschopnější pracovníky.

Tip 3: Oceňujte tvrdě pracující členy týmu

Tvrdá práce nesmí zůstat nepovšimnuta. Oceňujte veřejně před ostatními členy týmu ty pracovníky, kteří dělají práci navíc a nebojí se jít i za hranice svých oficiálních povinností, aby týmu pomohli dosáhnout společných cílů.

Tip 4: Nedělejte ukvapené závěry

Jedním z nejtěžších a nejdůležitějších úkolů manažera je naslouchat svým podřízeným, každou situaci vyhodnocovat objektivně a místo ukvapených závěrů se na situace dívat v celém jejich kontextu, nikoliv pouze vlastní optikou.

Tip 5: Předneste týmu jasnou vizi

Váš tým musí mít před očima jasný cíl a jasně komunikovanou vizi. To je úkolem právě lídra dané skupiny.

Tip 6: Nebuďte přehnaně konzervativní

To, že nějaký postup fungoval řadu let, ještě neznamená, že bude fungovat i nadále. Doba se mění a je potřeba s vývojem držet krok. Nebuďte konzervativní a buďte připraveni měnit své metody a postupy podle nové situace.

Tip 7: Naučte své podřízené vytěžit maximum i z chyb

Lídr musí jít svým podřízeným příkladem. A musí svým pracovníkům ukázat, jak se mají vyrovnat s chybami, které se občas nutně dějí, a jak je mohou přetavit v příležitosti a poučit se z nich.

 

-mm-

Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters