Tři oblasti digitální transformace služeb, které COVID-19 urychluje

Digitální transformace byla položkou na mnoha seznamech firem dlouho předtím, než se objevil COVID-19. Pandemie ji ale plošně katapultovala na první místo mezi prioritami prakticky pro všechny firmy na světě. Tempo digitální transformace se dramaticky zrychlilo a stal se z ní základní požadavek byznysu.

Ilustrační snímek

Zvažte jednoduchý příklad zpracování virtuálních nároků klientů v pojišťovnictví. Klient například vyfotí poškozené vozidlo a prostřednictvím mobilní aplikace ho odešle přímo pojišťovně. Začátkem letošního dubna například americká pojišťovna Allstate uvedla, že zaznamenala více než 90 % všech pohledávek na vyřízení škodních událostí prostřednictvím virtuálních nástrojů. Bylo to o 50 % více než dva týdny předtím.

Až se svět nakonec vrátí k normálu, ať už to bude vypadat jakkoli, některé staré způsoby prakticky zaniknou, protože pozbydou smyslu a zákazníci i firmy si zvyknou na efektivnější cesty. Ve srovnání s tradiční metodou na vybraném příkladu – odeslání likvidátora k vyhodnocení škody, předložení zprávy, čekání na kontrolu informací – digitální přístup ušetří značné množství času a peněz a sníží pravděpodobnost chyby.

Tento příklad je však jednou z mnoha možností digitální transformace. Experti očekávají dramatický posun obecně v následujících třech oblastech:

Analytika využívající umělou inteligenci

Jednou z oblastí, která vykazuje rychlý růst i v hospodářském poklesu, je prediktivní analytika a business inteligence. Podle nedávného průzkumu Dresner Advisory Services, 49 % velkých podniků zahajuje nové projekty v oblasti analytiky a business intelligence nebo pokračuje na již naplánovaných aktivitách. To samozřejmě dává smysl. Například právě v případě krize COVID-19 tradiční ekonometrie přesně nedokáže zachytit její ​​dopady na podnikání, což jen zvyšuje nejistotu.

Společnosti proto potřebují pokročilé prediktivní modely a analýzy, které přesahují konvenční ekonometrická opatření, aby pochopily dopady této bezprecedentní krize. Aby to mohly udělat, musí být schopni sledovat nesourodé údaje o vývoji a předpisech a nařízeních, zdraví a chování spotřebitelů, průmyslových odvětvích a makroekonomii, aby identifikovaly klíčové prahy na cestě. Analytika využívající umělou inteligenci, která má schopnost najít smysluplné vazby a propojení mezi zdánlivě diskrétními datovými body, je na tento úkol šitá na míru a v nadcházejících měsících bude v tomto odvětví patrný výrazný růst.

Cloudová infrastruktura

Nová zpráva skupiny Synergy Research Group uvádí, že během prvního čtvrtletí roku 2020 dosáhly firemní výdaje za služby cloudové infrastruktury 29 miliard amerických dolarů, což je o 37 % více než ve stejném čtvrtletí loňského roku. Díky pandemii to bylo křišťálově jasné: společnosti, které již pracovaly v cloudu, umožnily přechod na práci z domova bez námahy. Ti, kteří připraveni nebyli, se museli nejprve vypořádat s neohrabanými virtuálními soukromými síťovými připojeními a přihlášeními ke vzdálené ploše náchylnými ke kybernetickému útoku.

V nadcházejících měsících očekávejte, že cloud bude jednou z oblastí rozpočtu IT, která bude imunní proti rozpočtovým škrtům, které ovlivňují téměř všechny ostatní oblasti podnikových výdajů.

Udržitelná řešení vzdálené práce

Práce z domova byla velkým tématem krize COVID-19. Zatímco většina firem ve službách již některým zaměstnancům zpřístupňovala možnosti práce z domova už léta, nikdo si myslel, že nebudeme schopni přesunout celou globální pracovní sílu. Ale podařilo se.

 

Nový potenciál virtuálního pracoviště ovlivní vše od prodeje komerčních a rezidenčních nemovitostí až po plánování kybernetické bezpečnosti a školení po vývoj produktů. Vzhledem k tomu, že mnoho velkých společností již hlásí, že po pandemii nebudou znovu otevírat hlavní kancelářské prostory, respektive sníží své nároky na prostor, a některé vlády dokonce uvažují o tom, že z práce z domova bude legální právo zaměstnance, vytváří se velká očekávání, že by mělo být možné vše udělat vzdáleně.

V souladu s tím budeme také muset vyvinout uživatelsky přívětivá rozhraní a protokoly kybernetické bezpečnosti, které dokážou držet krok s tímto rostoucím spoléháním na digitální komunikaci.

 

 

-bb-

Zdroj: CFO.com - americký server pro finanční manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje CFO.com