Sedm chybných kroků v malém podnikání

Různí odborníci hovoří o různých postupech, které by měli dodržet majitelé malých firem, aby nezkrachovali. Existuje však několik základních pravidel, které riziko neúspěchu výrazně sníží. Článek je shrnuje do sedmi bodů.

- Nezakládejte firmu ze špatných důvodů. Myslíte si jen, že vyděláte spoustu peněz? Myslíte si, že jako podnikatel budete mít více času na rodinu? Myslíte si, že se nebudete muset zodpovídat nikomu jinému? Pak přemýšlejte znovu.

- Pozor na špatné řízení. Novopečeným podnikatelům často chybí důležité znalosti a dovednosti v oblastech, jako jsou finance, nákup, prodej, výroba nebo nábor a řízení zaměstnanců.

- Zajistěte dostatečný kapitál. Je velmi jednoduché podcenit potřebné finanční prostředky k rozjetí firmy. Také je třeba dávat si pozor na nereálné představy o počátečních ziscích. Počítejte s tím, že bude trvat rok až dva, než se vaše firma zavede.

- Vyberte vhodné místo. Firmu byste měli založit tam, kde máte blízko k zákazníkům a kde je obecně vhodné klima pro nové podniky. Měla by být také v blízkosti veřejné dopravy a parkoviště. Zkontrolujte bezpečnost budovy. Můžete se také zajímat o místní programy podpory nového podnikání.

- Nepodceňujte plánování. Pro každou firmu je stěžejní mít obchodní plán, který bude realistický a založený na přesných informacích a fundovaných odhadech do budoucnosti. Měl by zahrnovat popis firemních vizí a cílů, potřebnou lidskou sílu, potenciální problémy a řešení, finanční záležitosti, analýzu konkurence, marketingové a propagační aktivity, rozpočet a způsoby řízení růstu firmy.

- Zbytečně neexpandujte. Podnikatelé mnohdy dělají chybu v tom, že s pletou úspěch s možnostmi rozšiřování svého působení. Optimální je soustředit se na trvalý růst.

- Založte webové stránky. Pokud někdo v dnešní době podniká, webové stránky jsou naprostou samozřejmostí.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How