Automatizovaný svět potřebuje lídry emocí

Vyvolávají ve vás extrémní předpovědi automatizované budoucnosti úzkost? Společnost už nevěří, že by většina lidí byla schopna vytvářet hodnoty způsobem, který není možné automatizovat. 

Znamená to tedy, že emoční vztahy už nemají hodnotu?

Ilustrační snímek

Vliv emocí na výkon

V globální podnikatelské kultuře obvykle není prostor pro přemýšlení o tom, k čemu by v byznysu mohly sloužit emoce. Normou platnou už po několik generací je, že emoce do byznysu nepatří.

Organizace nakládají se zaměstnanci doslova jako s lidskými zdroji. Mnoho manažerů začalo interpretovat emoční inteligenci jako způsob manipulace a ovládání druhých. To je pro emoční kapitál organizací velmi škodlivé, upozorňuje mezinárodní obchodní škola INSEAD.

Složité emoce mohu být velká výhoda

Většina lídrů spojuje produktivitu pouze s pozitivními emocemi. I nejednoznačnost a nejistota nám však mohou pomoci přemýšlet flexibilněji a objevovat nová řešení, která bychom z čistě pozitivní nebo negativní perspektivy neviděli. Pokud dokážeme vnímat obě strany rozporuplných témat a nespadnout při tom do kognitivní disonance, máme značnou výhodu pro transformace nejrůznějších typů.

Jsou zde ale 2 podmínky: Lídři a jejich následovníci musejí být sladěni. Lídři musejí být upřímní v tom, jaké soupeřící cíle jsou dány – právě to je učiní čitelnými. Emoce jako vztek nebo strach mohou být užitečné, protože mohou vést k zahájení změn.

Jak to mají zakladatelé startupů

Vášeň a vize zakladatelů pomáhá startupům s rozjezdem. Potom se však vášeň musí zažehnout v celém investorském týmu, jinak firma nepřežije. Podnikatelský tým musí být soudržný a motivovaný. Nezbytný je pocit společné identity a loajality.

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge