Prezentace pro lhostejné publikum (2/2): Další tipy

předchozím článku jsme se dozvěděli, jak můžeme motivovat posluchače, kteří byli původně bez zájmu. Klíčové je naladit se na jejich úroveň energie a zájmu, a tím navázat vztah.

Potom přijde druhý krok – musíte postupně zvyšovat svou energii a nadšení. Publikum vás bude následovat a projeví více nadšení.

Ilustrační snímek

Nyní se podívejme na další dva tipy, které web presentationmagazine.com doporučuje spíkrům čelícím publiku, které jejich téma prostě nezajímá.

Zodpovězte nevyřčené otázky publika

Vždy můžete motivovat posluchače tím, že jim řeknete, čím jim vaše prezentace bude prospěšná. Je to vlastně ta nejzákladnější a nejpodstatnější věc, kterou můžete říci, abyste získali pozornost publika.

Příčinou nízké motivace a zájmu ze strany publika je často to, že nevidí, v čem je pro ně dané téma relevantní. Proč by je to osobně vlastně mělo zajímat? Proč by se o to měli starat? Tyto otázky jsou často nevyřčeny, a proto nejsou ani zodpovězeny.

Prostě řekněte, co z toho budou mít – dělají to tak všichni dobří prezentéři i dobří učitelé. Vědí, že se musejí vzdát části svého času, aby vyjasnili, v čem jsou jimi poskytované informace pro publikum relevantní. Stejně byste to měli umět vysvětlit i vy.

Sečteno a podtrženo: Nepředpokládejte, že publikum ví, co jim vaše prezentace přinese. Prostě to řekněte nahlas. Díky tomu bude pravděpodobnější, že publikum získá motivaci vás poslouchat.

Předveďte interaktivní prezentaci

Nikdo nemá rád, když do něj celou dobu někdo hučí. Pokud se vám podaří vtáhnout a zapojit své posluchače, jejich motivace může vystoupat do nečekaných výšin. A způsobů, jak to udělat, je spousta.

Inspirujte se v dalších článcích:

-jk-

Zdroj: Presentation Magazine - portál věnovaný prezetacím a veřejnému vystupování
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentation Magazine

Články v sérii

Aktuální

Prezentace pro lhostejné publikum (1/2): Začněte zvolna a pak to rozjeďte

Aktuální

Prezentace pro lhostejné publikum (2/2): Další tipy