Klíčem k úspěchu v digitální éře jsou právě tito lidé

Jaké talenty nezbytně potřebujete pro fungující digitální byznys?

V digitálním odvětví jsou úspěšné firmy, které:

- se dokáží soustředit na zákazníka,

- fungují rychle a svižně,

- reagují na změny.

Ilustrační snímek

Schopnost pracovat v týmu se stává životně důležitou

V blízké budoucnosti budete muset zpracovávat ohromná množství dat. Pro úspěch je navíc už dnes důležitá schopnost rychle a snadno integrovat nové platformy a technologie a také poskytovat skvělou zákaznickou zkušenost. I proto talent jednoho člověka není tak důležitý jako kolektivní schopnosti týmů, kde má každý člen své zaměření nebo specializaci. Když týmu chybí správná dynamika, dokonce i ten nejlepší pracovník může zklamat, varuje nás článek na webu mckinsey.com.

Správná skladba technických talentů: Zaměstnanci, které prostě musíte mít

Všechny tyto skupiny pracovníků si blíže představíme v dalších článcích.

Kde takové lidi nabrat?

Buďte v kontaktu s lidmi, které zajímají technologie. Zaměřte se na mezinárodní diskuzní komunity (Hacker News, Github nebo Reddit). Špičkoví softwaroví inženýři mohou být také nalezeni při procházení volně přístupných repozitářů se zdrojovými kódy (programátoři pyšní na svou práci své kódy dávají k dispozici lidem).

Chcete-li zaujmou IT experty, musíte k náboru přistupovat specificky. Musíte s nimi mluvit o tématech, která hýbou jejich oborem (často jsou to velmi technicky náročná témata). Abyste je naverbovali, musíte je přesvědčit, že u vás budou mít úžasné možnosti. Zkuste požádat technické hvězdy ve vaší organizaci o pomoc s náborem lidí, se kterými si právě oni budou mít co říci.

Úspěšný náborový tým by se tedy měl skládat jak z „tradičních“ náborářů, tak z lidí, kteří rozumějí digitálu (agility koučové, designéři a další). Také se zaměřte na komunitní setkání a prezentace na konferencích. Zauvažujte i o možnosti uspořádat svůj vlastní hackathon.

-jk-

Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company

Články v sérii

Aktuální

Klíčem k úspěchu v digitální éře jsou právě tito lidé

Aktuální

Představujeme digitální role (1/3): UX designéři a vlastníci produktů

Aktuální

Představujeme digitální role (2/3): Vývojáři a jejich manažeři

Aktuální

Představujeme digitální role (3/3): Strojové učení a DevOps