Vyhledávání podle souvislostí - Link ranking

Na počátku éry webových aplikací se vyhledávací stroje hodnotily podle počtu stránek vyhledaných na jeden dotaz. Důraz se však postupně přenesl z množství informací na jejich adekvátnost. Zdá se, že naše schopnost vyhledávat potřebné informace zaostává za schopností informace vytvářet.

Nejnovější stroje již nevyhledávají podle klíčových slov, ale podle vzájemného propojení stránek (tzv. **link ranking**). Mark Anders - analytik společnosti **Gartner Group** - vidí budoucnost ve vyhledávacích strojích vytvořených pro specifické skupiny uživatelů.

Jedním z průkopníků nové metodiky je vyhledávací stroj společnosti **Smartlogik**. Ten je kromě jiného schopen „vycítit“ souvislosti mezi pojmy obsaženými v dokumentu.

Vyhledávací stroj **Darwin** zase vyhledává tím způsobem, že obsah každého dokumentu zařazuje do systematiky konkrétního zákazníka.

*Datum vydání:* 01/2001
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledge Management Magazine