Chybí vám charisma?

Mnoho výkonných pracovníků se dostává do situace, kdy jsou i přes své výborné reference a pracovní výsledky opomíjeni. Nedaří se jim dosáhnout povýšení, nebývají přijati na pozice, o které usilují a vůbec mají pocit, že se s nimi nezachází tak, jak by si zasloužili. Na vině může být nedostatečné charisma. Čím výše se manažer na pomyslném žebříčku kariéry dostane, tím větší je i jeho konkurence.

Firmy, které v současné době hledají výkonného vedoucího, mají nejčastěji představu muže ve středních letech, dobře oblečeného, s korektním vystupováním a značnou dávkou sebedůvěry. To jsou však pouze některé z prvků, které dohromady vytvářejí charisma. Autoři odborných knih se shodují na tom, že skutečně charismatický člověk se vyznačuje následujícími aspekty:
* Dokáže ostatní pozitivně ovlivňovat.
* Čiší z něj nadšení pro projekt nebo firmu.
* Dokáže zaujmout své publikum – používá například vhodné citáty při svých vystoupeních.
* Snaží se přiblížit zaměstnancům – účastní se například společných večírků.
* Dokáže druhým dodat pocit, že jsou skutečně důležití – nechá je mluvit a spíše naslouchá.
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal