Sedm možností expanze

Sedm možností expanze

Po šestnáctihodinových pracovních dnech, jedenáctihodinových rozhodováních, prázdných krabiček od aspirinu a nedojedených sendvičích váš podnik konečně dosáhl úspěchu. Jak zůstat na vrcholu? Jízda na úspěchu vašeho uvedení není možnost. Musíte získat nové zákazníky a dosáhnout na nové trhy. Podle profesora managementu na Vanderbilt univerzitě v Nashvillu, Bruce Lynskeye, vždy musí být další krok. Klíčem k vašemu dalšímu pohybu je výběr jedné z expanzních metod, která se nejlépe hodí pro váš produkt nebo službu, vaše silné a slabé stránky a pro limit vašich zdrojů a hotovosti. Jaké jsou tedy nejlepší způsoby rozvoje vašeho podniku? Jeden, nebo kombinace některých z těchto sedmi:
- Představit nový produkt
- Dostat produkty na nový trh
- Dát licenci na váš produkt
- Začít budovat řetězec
- Změnit podnik ve frančízu
- Spojit síly fúzí nebo akvizicí
- Vstoupit na globální trh

Před rozhodnutím si odpovězte na následující otázky:
- Mají vaši zaměstnanci potřebné dovednosti k podpoře růstu podniku? Budete potřebovat přijmout nové zaměstnance nebo poskytnout další výcvik?
- Mohou stávající postupy zvládnout náhlý vzrůst poptávky? Jak udržíte úroveň služeb?
- Fungují stávající pracovní postupy a funkce hladce a jsou připraveny přibrat nějaké nové?
- Odkud přicházejí peníze? Bude tržba z prodeje stačit na podporu expanze, nebo budete potřebovat půjčku nebo investora?
- Na co budete potřebovat peníze? Naplánujte si finanční strategie.
- Jste připraveni delegovat více úkolů a dát manažerům více kontroly?
- Spočívá expanze na spolehlivé kombinaci intuice, solidní konkurenční analýze a zákaznickém průzkumu?
- Máte časově stanovenou únikovou strategii, kdyby vaše expanze selhala?

-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com