Jak se stát expertem

Ilustrační snímek

Pokud chcete, aby vás v určitém oboru uznávali jako experta, musíte si v první řadě ujasnit, o jaký obor se jedná. Jestliže se například věnujete prodeji, velmi obtížně si budete budovat autoritu experta na všechny aspekty prodeje, můžete se však stát odborníkem na prodej klíčovým zákazníkům, školení prodejců a podobně. Odpovězte si tedy na otázku: V jakém segmentu svého oboru se chcete stát expertem? Pak se držte následujících kroků.

Buďte nositeli standardů

Autorita zná a určuje standardy svého oboru. Měli byste vědět, jaké chování je vynikající, běžné a nepřijatelné.

Buďte aktuální a angažovaní

Autorita ví, co se děje. Sledujte nováčky na trhu, nové technologie, zákony, pohyby firem a lidí.

Udávejte trendy

Dalšími atributy autority je schopnost klást otázky a přinášet odpovědi. Někdy přinesete do oboru nový trend správnou otázkou, někdy správnou odpovědí.

Veřejně vystupujte a publikujte

Představte se veřejnosti. Pište odborné články či knihy, publikujte studie, blogujte, vytvářejte videa. Poskytujte rozhovory médiím, vystupujte v odborných diskusích či na konferencích.

Deklarujte svou pozici experta

Veřejně se prezentujte jako autorita. Nemusí to hned znamenat svolání tiskové konference, začněte menšími kroky, jako je jmenovka na dveřích nebo vaše představení na internetových stránkách.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com