Hodnocení zaměstnanců - jde o peníze a kariéru

Otrávený nebo naopak vyděšený obličej je ve filmech asi nejčastější reakcí na šéfovo pozvání na „kobereček“. Ve firemní praxi však pravidelná hodnocení zaměstnanců jsou nejen firmami, ale i pracovníky vnímána kladně.

Přesto se přístup jednotlivých zaměstnavatelů k pohovorům liší. Vypovídá o tom Studie personálního benchmarkingu, která byla vypracována na vzorku téměř devadesáti tuzemských společností. Zatímco zahraniční firmy se při hodnocení svých lidí zaměřují více na plnění stanovených zodpovědností a sdílení hodnot společnosti, české podniky zajímají spíše osobnostní charakteristiky personálu.

Výsledky hodnotících pohovorů jsou důležitým nástrojem personální práce. Ve více než osmdesáti procentech podniků ovlivňují pohovory kariérový růst zaměstnanců. Čím je společnost větší, tím roste vliv pohovoru na další zaměstnancovu kariéru. To je zřejmě dáno tím, že velké společnosti nabízejí více možností kariérového růstu.

**Datum vydání:** IV/2002
Zdroj: Euro - web týdeníku Euro
Zobrazit přehled článků ze zdroje Euro