První kroky, které byste měli učinit jako nový vedoucí týmu

Začít nové vést tým lidí je vždy delikátní a složitá záležitost, ať už se v manažerské funkci ocitáte poprvé, nebo jste zkušený manažerský matador, který má ale nově na starosti nový tým lidí. Jaké jsou první kroky, které byste měli jako nový manažer týmu učinit, aby tým začal co možná nejrychleji efektivně fungovat?

Ilustrační snímek

Nastavení komunikace

Podle Forbesu jednou z nejklíčovějších věcí správné nastavení komunikačního systému v rámci daného týmu. Dejte si na čas a definujte jak efektivní systém interní komunikace v rámci svého týmu, tak i systém externí komunikace směrem k managementu firmy a vůči ostatním oddělením ve společnosti.

Pochopení priorit

Ujasněte si, jaké jsou priority vaší funkce. A to jak priority týmu, který nově vedete, tak i nejdůležitější hodnoty a priority celé společnosti. Tyto priority pak efektivně komunikujte i jednotlivým členům vašeho oddělení a místo mikro-managementu pracovníků se ujistěte, že chápou svoji roli i roli celého týmu v širším kontextu priorit dané společnosti.

Delegace práce

Nastavte systém efektivní delegace práce v rámci týmu. Často chybou nově nastupujících vedoucích je, že si příliš mnoho práce nechávají pro sebe, protože věří, že jedině oni jsou schopni ji dělat na 100% a navíc mají jasnou představu o tom, jak by se dané úkony měly dělat. Vy se ale musíte naučit důvěřovat svým zaměstnancům a rozdělovat jim práci tak, aby práce celého týmu byla efektivní a rovnoměrně rozložená.

Definice rolí jednotlivých pracovníků

Jasně sobě i svému okolí definujte pole vaší působnosti. Seznamte se do detailu se svými povinnostmi i právy a jasně vyznačte, kde končí a začíná vaše odpovědnost. Stejně tak určete i povinnosti a role jednotlivých pracovníků týmu a předejdete tak kompetenčním sporům a případným dohadům a zajistíte hladší průběh práce celého týmu.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com