Jak zvítězit nad prokrastinací? Pomocí těchto sedmi rad.

Prokrastinace je tak trochu chronickou nemocí moderní společnosti. Jedná se o dlouhodobé a chronické odkládání povinností kvůli zábavě nebo méně důležitým, ale jednodušším úkolům. Nevyhýbá se ani pracovníkům, ani jejich manažerům, a může se překlenout ve vážný problém. I nad závažným sklonem k prokrastinaci se ale dá zvítězit. A v tomto článku si ukážeme sedm tipů, jak na to.

Ilustrační snímek

Tyto tipy přinesla webová stránka Business Know-How.

Určete si priority

Zaprvé je nutné, abyste měli jasné priority. Nemůžete stíhat všechno. Proto je nutné určit si, čemu se budete věnovat především.

Plánujte si každý den

Na každý den si připravte detailní kalendář aktivit a tohoto plánu se potom striktně držte.

Vypínejte si telefon

Ve chvílích, které máte vyhrazené na práci na určitém úkolu, si vypněte telefon, neodpovídejte na e-maily a eliminujte všechny rušivé elementy, například zapnutou televizi.

Věnujte jednotlivým úkolům jenom předem daný čas

Na jednotlivých úkolech pro daný den nesmíte ztrácet delší čas, než jste si původně naplánovali. Pokud něco nestíháte, přesuňte si aktivitu na další den a pokračujte ve svém denním plánu.

Zjednodušte komunikaci

Podívejte se na interní procesy ve vašem týmu a na komunikační postupy a zjistěte, jestli někde nedochází ke zbytečným prodlévám, které působí rušivě.

Delegujte práci na jiné

Jedním z častých faktorů, které přispívají k prokrastinaci, je (zvláště u manažerů) přehlcení úkoly. Naučte se práci efektivně delegovat a předávejte ji svým kolegům či podřízeným.

Dělejte složitější věci jako první

Se sklonem odsouvat složité věci na později můžete skoncovat tak, že naopak začnete vždy nejsložitější úkoly vypracovávat každý den jako první v pořadí.

 

-mm-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How