Čtyři manažerské zlozvyky, kterých se musíte zbavit

I manažeři mají své zlozvyky. Jako každý jiný člověk. Ovšem u manažerů mohou tyto zlozvyky mít dopad na fungování celého týmu a mohou negativně ovlivnit práci řady podřízených a kolegů. Pokud se chcete stát lepším manažerem, dál se rozvíjet ve své manažerské kariéře a chcete lépe komunikovat se svými podřízenými, musíte se zbavit těchto čtyř (poměrně častých) manažerských zlozvyků.

Ilustrační snímek

Tyto rady přinesl server INSEAD Knowledge.

Zlozvyk první: Máte vize, ale nepřetavujete je do praxe

Prvním, častým zlozvykem, je ten, že manažer je jakýsi snílek. Vizionář, který má spoustu dobrých nápadů, ale málokteré implementuje v praxi. I když jsou vize a iniciativy důležité, neméně důležité je pak umět je spolu se svým týmem převádět do praxe.

Zlozvyk druhý: Nevzděláváte se

Rozvoj zaměstnanců je jedním z hlavních úkolů manažera. Mnozí manažeři ale zapomínají na své vlastní vzdělání. Neustále se vzdělávejte, rozvíjejte a učte se nové věci.

Zlozvyk třetí: Komunikujete se všemi podřízenými stejně

Každý podřízený je trochu jiný a každý proto vyžaduje o něco jiný přístup. A to se týká i komunikace. Vylepšete své komunikační dovednosti tím, že se naučíte přizpůsobovat se člověku, se kterým mluvíte, a zlepšíte si tak se svými podřízenými vztah.

Zlozvyk čtvrtý: Nejste k zastižení

V dnešní době velmi častý (a velmi otravný) zlozvyk. Manažeři jsou tak zahlceni schůzkami, prací a úkoly, že nejsou k zastižení. Neustále někam přebíhají, posouvají schůzky, chodí všude pozdě. A co nejhůř, nemají na své podřízené čas. Nebuďte takovým manažerem a vždy mějte vyhrazen čas na své podřízené.

 

-mm-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge