Čtyři tipy, jak udělat dobrý první dojem

Ať už jste dlouholetým týmovým lídrem nebo teprve aspirujícím manažerem, pro vaší kariéru a další profesní rozvoj je zcela klíčová schopnost navazovat dobré vztahy s lidmi kolem vás (ať jsou to kolegové, podřízení nebo obchodní partneři) a efektivně komunikovat se svým okolím. Lídr také k úspěchu potřebuje určité charisma. Zároveň platí, že to, jak vás lidé ve vašem okolí vnímají, hodně závisí na tom, jaký první dojem na lidi kolem sebe děláte. V dnešním článku se podíváme na to, jak můžete na člověka, se kterým se seznamujete, učinit co možná nejlepší dojem.

Ilustrační snímek

Nezapomínejte se usmívat

Jak uvádí Management Issues, nejjednodušším a nejefektivnějším způsobem, jak na někoho udělat dobrý dojem a jak působit sympaticky, je jednoduše se usmívat. Lidé tak budou cítit, že jste v dobré náladě, že jste dostatečně sebevědomí a že přicházíte s dobrými úmysly. Pozitivní přístup a pozitivní aura okolo člověka je u okolí vždy velmi vítaná.

Udržujte oční kontakt

Neuhýbejte očima a soustřeďte se na to, abyste se při představování a při konverzaci dívali druhému člověku přímo do očí. Těkání očima značí nervozitu nebo snahu něco utajit. Mějte pevný pohled. Dobrým zvykem je vždy se při představování snažit zjistit, jakou barvu očí má osoba, se kterou mluvíme. Díky tomu budete mít během nejdůležitějších prvních několika vteřin dostatečně dobrý oční kontakt.

O dotyčného člověka se zajímejte

Všichni jsme tak trochu egoisté. A lidé nejraději ze všeho mluví o sobě. Jakmile ukážete, že máte o svůj protějšek zájem, okamžitě se tak v jejích očích stanete sympatickými. Pokládejte tedy druhému člověku dotazy, nechte ho mluvit o sobě a celkově se o něj zajímejte.

Napodobujte výrazy a gestikulaci druhého člověka

Všichni máme podvědomou tendenci důvěřovat těm lidem, kteří jsou takříkajíc ze stejného kmene a kteří se chovají podobně jako my. Tohoto pocitu v ostatních můžete vyvolat tím, že budete zrcadlit gesta, výrazy, chování a způsob vyjadřování člověka, se kterým mluvíte. Je to jednoduchý, ale velice účinný psychologický trik, díky kterému vždy navážete s člověkem, se kterým komunikujete, bližší kontakt.

 

-mm-

 

 

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues