Why do you keep on procrastinating?

Proč stále odkládáte své úkoly?

You know what you should do but can't make yourself do it. At the end of the day you feel exhausted, despite having done much less than you might have. Increasing levels of stress prevent you from working by forcing you to fear failure. Suddenly you don't know where to begin so you start procrastinating and get into a vicious circle. All of us have probably experienced this situation. Why it happens and what can be done about it was explained on the Time Management Ninja blog.

Loss of confidence in your own abilities

You have tried to change your unproductive habits many times but never succeeded. So you think you will fail again. Doubts are natural but if you don't try, nothing will ever change. You can only try again.

Various distractions

You can't concentrate on work because you are distracted by the Internet, your mobile phone, a room full of people, your plans unrelated to work ... The only way to overcome this problem is to reduce distractions to a minimum. Try to start with the phone: read how to end your mobile phone addiction.

Too much thinking

Try to look objectively at how much time you spend thinking about what you should do instead of actually doing it. There is no ideal time to start. You will never have all the information and face no risk of doing something wrong. You just have to start. Concentrate on the present.

Simple tasks

Faced with a large and difficult task, you tend to delay it as much as possible. Instead, you focus on simple and less important tasks or you are looking for all sorts of meaningless activities just to avoid having to start on the difficult task. The only result of this attitude is growing levels of stress and guilt. Therefore, you should stick to the rule of doing the hardest tasks in the morning. Maintain a positive attitude and keep in mind that the sooner you finish an unpleasant task, the better you will feel.

Poor organisational skills

You have not created any daily working rituals and you don't know how to define priorities. As a result, you process tasks as you come across them. In this case, we recommend reading Indisputable rules of time management and then other tips from our Time Management section.

-kk-

    Proč stále odkládáte své úkoly?

    Víte, co všechno máte udělat, ale stále se vám to nějak nedaří. Na konci dne se cítíte vyčerpaně, i když jste udělali mnohem méně věcí, než jste mohli. Rostoucí stres vás odvádí od práce na vašich úkolech tím, že vás nutí bát se neúspěchu. Najednou nevíte, kde začít, a tak stále odkládáte začátek a dostáváte se do začarovaného kruhu. Tuto situaci zažil asi každý z nás. Proč se to stává a co s tím můžeme dělat? Odpovědi na tyto otázky přinesl blog Time Management Ninja.

    Ztráta důvěry ve vlastní schopnosti

    Změnit své neproduktivní návyky jste se snažili už mockrát, ale nikdy se to nepovedlo. Máte tedy pocit, že to nepůjde ani nyní. Pochyby jsou přirozené, pokud se však nebude snažit, nikdy nic nezměníte. Nezbývá než pokusit se znovu.

    Nejrůznější vyrušení

    Nedokážete se soustředit, protože vás rozptyluje internet, mobilní telefon, místnost plná lidí, vaše plány nesouvisející s prací... Jediná možnost, jak překonat tento problém je eliminovat rušivé prvky na minimum. Zkuste začít u telefonu, přečtěte si článek Zbavte se závislosti na mobilním telefonu.

    Moc přemýšlení

    Zkuste se objektivně podívat na to, kolik času trávíte přemýšlením o tom, co budete dělat, místo abyste to začali skutečně dělat. Žádný ideální okamžik, kdy začít neexistuje. Nikdy nebudete mít všechny informace a nikdy nezmizí riziko, že uděláte něco špatně. Musíte prostě začít. Soustřeďte se na přítomnost.

    Jednoduché úkoly

    Když máte před sebou velký a těžký úkol, snažíte se jej co nejvíce oddálit. Místo toho se věnuje jednoduchým a méně důležitým úkolům nebo si hledáte nejrůznější nesmyslné činnosti, jen abyste nemuseli začít s obtížným úkolem. Jediným výsledkem tohoto postupu je však sílící stres a pocit viny. Držte se proto pravidla dělat ty nejtěžší věci hned ráno. Zachovejte pozitivní přístup a myslete na to, že čím dříve budete mít nepříjemný úkol za sebou, tím lépe se budete cítit.

    Špatné organizační dovednosti

    Chybí vám každodenní pracovní rituály, neumíte si vymezit priority a zpracováváte své úkoly tak, jak vám přijdou pod ruku. V tom případě vám doporučujeme, abyste si přečetli článek Pravidla řízení času, o kterých se nediskutuje a pokračovali dalšími tipy v sekci Time Management.

    -kk-

    Zdroj: Time Management Ninja - praktické tipy pro řízení času
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Time Management Ninja