Where to start when you want to create your own website (1/5)

Kde začít, když si chcete vytvořit vlastní webovou stránku? (1/5)

Creating a website for yourself or your start-up business involves a number of steps. Here we offer a series of articles containing quick tips and questions that will help you with planning, launching, and preparing content for your website guaranteed to interest visitors.

The first part will focus on planning.

Website planning

Whether you intend to construct it yourself or hire someone to create it for you, the first step in developing a successful website or blog is planning. Here are some questions you should answer at the beginning:

For whom are you creating the website? (e.g. retail customers, distributors, clients, etc.)
What is the purpose of the website? Do you want to make an acquisition via the website and obtain, for example, names, addresses and telephone numbers for clients? Will you sell products or services directly from the web? Do you need to place products for download here?
What features (sorting, database, audio, video, etc.) will you need on the web?
If you sell products online directly, you will want the shopping cart to have the option of cross-selling, for example (to encourage people to add additional goods to their orders, even at a higher price).
How many different types of items will you offer on your site if it is an online store?
Do you need to connect a payment gateway to the website?
Will the items you sell be in different sizes and colours?
How will you coordinate web sales with inventory and order fulfilment?
• How often do you want to update content or products on the web?
• Who will update? Do you want to do it yourself or have one of your employees attend to it?
Will you need a web developer to customise or write code to make the site work?
Will the company that creates the site have to design and set up pages on the site? Or will you be able to choose a ready-made template (such as a Wordpress template) for your design?
Do you have an existing logo that needs to be incorporated into website design? If so, do you have original graphics you can provide to web developers?
If you don't have a logo, who will create it?
Do you have a colour preference or a certain style of graphics for the site?
What types of websites do you find attractive? (Make a list of URLs of websites you've visited and like, and write down why you're interested.)
Do you want to be able to get contacts to visitors through the page and then send them newsletters and various offers by email?
Who writes the web content?
Do you have a person at your disposal who will continuously supplement the texts and content of the website? Or will you do it yourself?
What graphics (photos or drawings) will need to be on the site?
Where will you get graphics from?
Who will perform search engine optimisation (SEO)?
Can you give the person who will be working with SEO a list of keywords and phrases that your customers are likely to search for to find your product or service on the web?
How do you market a site and attract visitors to that site?
Who will do the marketing?
What will it cost you to promote the site and its content, and what channels do you want to use?
How will you measure the success of your site?
How much money do you plan for development and updating your website?
By what date do you want the site to be completed and published?

The second part of the series will look at the technical aspects of setting up a website.


-bb-

    Kde začít, když si chcete vytvořit vlastní webovou stránku? (1/5)

    Vytvoření webové stránky pro vás nebo vaši začínající firmu zahrnuje řadu kroků. Připravili jsme seriál plný rychlých tipů a otázek, které vám pomohou s plánováním, spuštěním i přípravou obsahu pro váš web, který návštěvníky zaujme.

    V první díle se zaměříme na plánování.

    Plánování webových stránek

    Ať už máte v úmyslu najmout někoho, kdo si vytvoří váš web, nebo si ho postavíte sami, prvním krokem ve vývoji úspěšného webu nebo blogu je plánování. Zde je několik otázek, které byste si měli na začátku zodpovědět:

    • Pro koho tvoříte webové stránky? (tj. maloobchodní zákazníci, distributoři, klienti aj.)
    • K jakému účelu má web sloužit? Chcete prostřednictvím webu provádět akvizici a získávat např. jména, adresy, telefonní čísla na klienty? Budete prodávat produkty nebo služby přímo z webu? Potřebujete zde umístit produkty ke stažení?
    • Jaké funkce (řazení, databáze, audio, video atd.) budete na webu potřebovat? Pokud budete přímo prodávat produkty online, budete chtít, aby nákupní košík měl možnost např. křížového prodeje (aby přiměl lidi přidat si ke svým objednávkám další zboží třeba i s vyšší cenou)
    • Kolik různých typů položek budete nabízet na svém webu, pokud se jedná o online obchod?
    • Potřebujete připojit k webu platební bránu?
    • Budou položky, které prodáváte, v různých velikostech a barvách?
    • Jak budete koordinovat prodej na webu s inventářem a plněním objednávek?
    • Jak často chcete aktualizovat obsah nebo produkty na webu?
    • Kdo bude aktualizace provádět? Chcete to dělat sami nebo nechat aktualizovat některého z vašich zaměstnanců?
    • Budete potřebovat webového vývojáře k přizpůsobení nebo psaní kódu, aby web fungoval?
    • Bude muset společnost, která web vytvoří, navrhnout a nastavit stránky na webu? Nebo si budete moci vybrat hotovou šablonu (například šablonu Wordpress) pro návrh?
    • Máte stávající logo, které je třeba začlenit do designu webových stránek? Pokud ano, máte originální grafiku, kterou můžete poskytnout vývojáři webu?
    • Pokud nemáte logo, kdo jej vytvoří?
    • Máte pro web preferenci barev nebo určitého stylu grafiky?
    • Jaké typy webových stránek vám připadají atraktivní? (Vytvořte seznam adres URL webových stránek, které jste navštívili a líbí se vám a sepište si, proč vás zaujaly.)
    • Chcete mít možnost získávat skrze stránku kontakty na návštěvníky a následně jim odesílat emailem newslettery a různé nabídky?
    • Kdo sepíše obsah na web?
    • Máte k dispozici člověka, který bude texty a obsah webu průběžně doplňovat? Nebo to uděláte sami?
    • Jaká grafika (fotografie nebo kresby) bude muset být na webu?
    • Odkud grafiku získáte?
    • Kdo bude provádět optimalizaci vyhledávače (SEO)?
    • Můžete dát osobě, která bude pracovat se SEO, seznam klíčových slov a frází, které vaši zákazníci pravděpodobně hledají, aby našli váš produkt nebo službu na webu?
    • Jak uvedete web na trh a získáte návštěvníky tohoto webu?
    • Kdo bude dělat marketing?
    • Co vás bude stát propagace webu a jeho obsahu a jakými kanály ji chcete dělat?
    • Jak budete měřit úspěch svého webu?
    • Kolik peněz plánujete na vývoj a aktualizace webových stránek?
    • Do jakého data chcete, aby byl web dokončen a zveřejněn?

    V navazujícím díle se podíváme na technické aspekty zakládání webových stránek.

     

     

    -bb-

    Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How