Do not promote a culture of fear in your company

Nepodporujte kulturu strachu ve vaší firmě

There was a big corporation which was developing dynamically, but at the expense of its employees, who lived every day in fear of losing their jobs, of criticism or making mistakes. One day, however, a farsighted leader joined the company and effectively used his leadership to change and heal the crippled fearful corporate culture.

A nice idea, but it is not that easy. The same workplace that creates an unpleasant atmosphere and troubled employees is also home to individuals who like promoting a culture of fear with their inappropriate behavior, spreading slander or committing fraud.

You cannot blame everything on the environment of large corporations. Even smaller or non-profit companies may face similar problems. The dimensions of this phenomenon was discussed in the Management Issues website.

"Dirty little secret"

Most of us have learned to keep our fears a secret. Even those in a position of authority, who could make a difference, would often rather close their eyes to the problems. We do not want to ask a colleague to change his behavior, or point out a scam. "Hopefully if I say nothing no one will say anything about me," Instead we keep what we know to ourselves (or use it at the "appropriate" time, which is even worse). Most of us know when something is wrong or it is not what we really want.

What to do about it?

The solution begins with perceiving and accepting our fears and then with the courage to gradually start working with them. If you know that you are rather passive, afraid of conflicts or some what dishonest or less open than you would like to be, this is the first step to changing. The opposite of fear is courage. Do not be afraid to present authentically in situations despite your fear e.g. of gossip, criticism... You need to try it step by step. By helping yourself, you also help your team or department.

A few questions to ponder

  • Who or what prevents you from doing your job effectively?
  • Do you have a problem confiding in someone about your fears?
  • Are you able to openly admit your mistakes or rather do you conceal them?
  • Are you afraid to confront a serious problem in the workplace or face criticism?
  • Are you honest and open with others?
  • When was the last time you objected to improper behavior?
  • What would happen to you, if you changed the atmosphere of fear with small steps?

Fear has no purpose and by suppressing it ties you tighter. If you are hiding unfairness or rumours that are happening in the company, you just support those who are responsible. Sneakness certainly does not help you. It would be better for you to learn to be open to feedback and constructive criticism. Empathize, collaborate with colleagues, and respect the privacy and individuality of others. Only with gradual steps you may achieve gradual changes.

Do you have problems with corporate culture full of fear? Do you have a tip on how to effectively start fighting against unhealthy atmosphere in the company?

-bn-

    Nepodporujte kulturu strachu ve vaší firmě

    Byla, nebyla jedna velká korporace, která se dynamicky rozvíjela, leč na úkor vlastních zaměstnanců, kteří se dennodenně obávali ztráty zaměstnání, kritiky nebo chyb. Jednoho dne však do firmy nastoupil prozíravý lídr, který zavedl do firmy efektivní změny a pochroumanou firemní kulturu plnou strachu uzdravil…

    Pěkná představa, ale tak jednoduché to bohužel není. Stejné pracoviště, které utváří nepříjemnou atmosféru a trápí zaměstnance, je zároveň domovem pro jednotlivce, kteří rádi přiživují kulturu strachu svým nevhodným chováním, pomluvami nebo podvody.

    Nelze vše ale svádět na prostředí velkých korporací. I firmy menších rozměrů nebo neziskové mohou čelit obdobným problémům. Rozměr tohoto jevu diskutoval server Management Issues.

    „Malé špinavé tajemství“

    Většina z nás se naučila držet svůj strach pro sebe. Dokonce i ti, kteří by mohli něco změnit z pozice autority, často raději mhouří oči nad objevivšími se problémy. My sami nechceme požádat kolegu, aby změnil své chování, natož poukázat na nějaký podvod. „Hlavně, aby se neukazovalo na mne,“ říkáme si a držíme to, co víme raději pěkně pod pokličkou (případně použijeme ve „vhodnou“ chvíli, což je snad ještě horší). Většina z nás ale ví, že je něco v nepořádku a že takhle to ve skutečnosti nechceme.

    Co s tím?

    Řešení začíná s vnímáním a přijetím vlastních obav a schopností s nimi začít postupně pracovat. Jestliže víte, že jste sami spíše pasivní, bojíte se konfliktů nebo nechcete být raději příliš upřímní je to první krok ke změně. Opakem strachu je odvaha. Neobávejte se projevovat autenticky v určitých situacích navzdory vašemu strachu (z pomluv, kritiky…). Zkoušet to můžete třeba krok po kroku. Tím, že pomůžete sami sobě, pak nakonec pomáháte i svému týmu nebo oddělení.

    Pár otázek k zamyšlení

    • Kdo nebo co vám brání vykonávat vaši práci efektivně?
    • Máte problém se svěřit někomu se svými obavami?
    • Jste schopni otevřeně přiznat své chyby nebo se je snažíte zamaskovat?
    • Bojíte se konfrontace se závažným problémem na pracovišti nebo čelit kritice?
    • Jste upřímní a otevření vůči ostatním?
    • Kdy jste se naposled sami ohradili vůči nevhodnému chování?
    • Co by se vám stalo, pokud byste drobnými kroky narušili atmosféru strachu?

    Strach nemá žádný význam a jeho potlačování vás ještě více svazuje. Tím, že sami utajíte nekalosti nebo pomluvy, které se ve firmě dějí, akorát ještě více podporujete jejich aktéry. Žalováním si jistě nepomůžete. Raději se naučte být otevření vůči zpětné vazbě a konstruktivní kritice. Buďte empatičtí, spolupracujte s kolegy a respektujte soukromí a individualitu druhých. Jedině postupnými kroky můžete docílit postupných změn.

    Máte problémy z firemní kulturou plnou strachu? Máte tip, jak efektivně začít bojovat proti nezdravé atmosféře ve firmě?

    -bn-

    Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues