Zjišťování ziskovosti reklamy na internetu

S tím, jak náklady na marketing polykají stále větší podíl internetových firemních zisků, se řada obchodníků snaží využívat sofistikované analytické nástroje, které jim umožní získat maximum z reklamních investic. Díky těmto nástrojům monitorují firmy své marketingové kanály a snaží se oddělit „zrno od plev“ - zachovat pouze nejziskovější reklamy.

Rapidní nárůst nákladů

Podle řady firem a analytiků marketingové náklady neustále stoupají. Jako procento tržeb se ze 6 % v roce 2004 ztrojnásobily na 18 % v roce 2005. Předpokládá se, že prostředky vynaložené na asistenční software porostou jen v USA z 565 miliónů dolarů v letošním roce na 931 miliard dolarů v roce 2009. S tím také vzroste počet zaměstnanců, kteří budou s těmito softwarovými nástroji v budoucnu pracovat. Podle studie Forrester Research to bude až o 23 % ročně.

EBay improvizuje

Některé firmy, například eBay, vybudovaly vlastní analytické nástroje. Jejich systém se jmenuje Triton. Analyzuje vyhledávání zákazníků a navrhuje klíčová slova, která přilákají potenciální kupce. Dále to, kolik se má platit za určité termíny a předvídá návratnost investic. EBay řídí portfolio asi 15 mil. klíčových slov. Firma také přijala do svého marketingového týmu vzdělané a zkušené obchodníky a analytiky z Wall Streetu. Jiné firmy se snaží získat řešení efektivnějšího řízení marketingových rozpočtů od softwarových firem, například WebTrends, Omniture apod.

Sledování přidružených firem

Affiliační programy mohou představovat další utápění marketingových prostředků. Affiliate – přidružená společnost, je firma nebo internetová stránka, která směřuje návštěvníky na stránky on-line obchodníků zasíláním reklam nebo odkazů na jejich stránky. Obchodník si s nimi dělí zisk, nebo jim nabízí pevnou provizi za každého nového zákazníka. Důležitou otázkou pro internetové obchodníky je, zda produkty, které lákají k návštěvě jejich stránek, skutečně vedou k ziskovému prodeji.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal