Učte svého šéfa

To, že jste šéf, ještě neznamená, že nemůžete nechat své zaměstnance, aby vás něco naučili. V dnešní znalostmi řízené ekonomice šéfové potřebují strategicky vytvořit pracovní prostředí, které oceňuje hodnotu stálého vzdělávání a učení a kde se manažeři učí od svých podřízených. Chytří podnikatelé přijímají nové lidi, kteří přináší nejnovější technologické dovednosti, obchodní nebo účetnické dovednosti apod. Vytvoření takové vzdělávací strategie předpokládá, že manažeři připustí to, že se mohou učit od řadových pracovníků.

Je dobré začlenit kontinuální vzdělávání už do přijímacího procesu. Jsou kandidáti na manažerské pozice ochotni učit se od zaměstnanců? Jsou schopni odsunout své ego a zaptat se řadového zaměstnance, jak se něco dělá? Pokud ne, patrně se nehodí do vzdělávací kultury, kterou se snažíte vytvořit. Přináší to samozřejmě určitá rizika. Zaměstnanci si mohou začít myslet, že když učí svého šéfa, mohou si dovolit říct jim více, než skutečně mohou. Někoho to může podnítit k žádosti o povýšení, nebo se zaměstnanci mohou obávat, že když někoho naučí své jedinečné znalosti, stanou se postradatelnými. Manažeři proto musí umět vysvětlit důležitost učení se napříč organizací.
-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace