Vize k motivaci nestačí

Základem úspěšné motivace zaměstnanců je povědomí o tom, koho chcete motivovat a co je pro tyto konkrétní zaměstnance důležité. Motivace je totiž vysoce individuální záležitost, a stejný přístup ke všem tudíž neuspěje. Zaměstnanec vám musí věřit, že pokud vynaloží určité úsilí, dosáhne lepších výsledků.

Mějte také na paměti, že i když máte velké vize, často jich nelze dosáhnout. Je totiž mnohem důležitější, aby vize rezonovala a měla přitažlivost, než to, že ji lze splnit např. za čtyři roky. Samotné odvolávání na firemní vizi motivaci nepozvedne.

Manažer by měl být schopen ukázat, že je cílevědomý a má nadšení pro firemní vizi. Dokáže tím lépe směrovat soustředěnost zaměstnanců. Každý tým by měl mít v rámci firemní vize své vlastní specifické poslání. Do jeho vymezování zapojte členy týmu. Komunikujte s nimi prostřednictvím příběhů, které mají silný motivační charakter.

Pamatujte si, že vize je komunikační nástroj, nikoli rychlé řešení strategického managementu. Ujistěte se, že vaše snažení a společná práce mají obchodní smysl.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace