V čem se manažeři nejčastěji mýlí

Když se firmám nedaří, vina je většinou svalována na špatné produkty, trhy či prodejní strategie. Často se však zapomíná na manažery, kterým chybí schopnost vybudovat soudržný tým vedení a produktivní týmy. Každý manažer, především pak ti ve vysokých funkcích, by měl být schopen odolat určitým mylným představám o své roli. Teprve když to dokáže, může být úspěšným lídrem.

Ilustrační snímek

Na následující typické manažerské omyly upozornil server Training Zone.

1. Jsem prostě skvělý

Vysoký manažerský post s sebou nese určitý status a pocit hrdosti. To by však manažera nemělo odvádět od soustředění na výsledky.

2. Všichni mě musejí mít rádi

Tento pocit je velmi nebezpečný. Ve snaze nezranit ničí city totiž manažer může zamlčovat důležitou zpětnou vazbu a ignorovat chyby svých podřízených. Výsledkem je pak neúspěch všech.

3. Musím mít jistotu

Každý manažer se chce rozhodovat přesně a správně. Neměl by však neustále odkládat svá rozhodnutí a čekat, až bude mít všechny informace. Více než stoprocentní jistotu potřebujete odvahu rozhodovat o složitých věcech i tehdy, když nemůžete získat úplně všechny informace.

4. Nepotřebuji žádné konflikty

Strach z konfliktů vede ke špatnému rozhodování a nulové kreativitě. Nejde o osobní konflikty, ale o živé diskuse o důležitých věcech. Zaměstnanci, kterým na firmě nejvíce záleží, většinou nejvíce křičí. Budou se však ozývat jen do té doby, dokud uvidí, že vás jejich názory zajímají.

5. Musím být dokonalý

Má-li si získat důvěru, manažer nesmí být vnímán svým okolím jako stroj, ale jako člověk. Nesmí se bát ukázat, že občas dělá chyby, mýlí se nebo něco neví.

-kk-

Zdroj: Training Zone - britský portál o vzdělávání dospělých
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Zone