HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Ukažte svým lidem, že vám na nich záleží

Lídr, který se vyhýbá osobnímu spojení se zaměstnanci dělá velkou chybu. Pokud hledáte způsoby, jak si se svými lidmi vybudovat dobré osobní vztahy a zároveň si udržet pozici autority, přinášíme vám shrnutí zajímavého článku, který byl nedávno zveřejněn na serveru Forbes.com. John Hall, který pomáhá firmám rozvíjet a prezentovat jejich myšlenkové lídry, v něm přišel s jednoduchou, ale velmi pravdivou myšlenkou: „Trik je jednoduše v tom, ukázat, že vám na vašich lidech záleží.“ Dosáhnout toho můžete následujícími způsoby.

1. Nabízejte pomoc nejen v pracovních, ale i osobních záležitostech. Můžete se nabídnout například, když uvidíte, že někdo z vašich lidí marně hledá podnájem apod.

2. Nepovyšujte se. Nedělejte si z podřízených poslíčky nebo nosiče zavazadel na služebních cestách. Naopak vnímejte jejich problémy a poraďte jim, pokud máte s podobnými věcmi svou vlastní zkušenost. Ukažte, že ani vy nejste dokonalí.

3. V rozumné míře se zajímejte se o jejich osobní život. Nebuďte dotěrní, pouze dávejte najevo, že své lidi nevnímáte jen jako pracovní nástroje.

4. Projevujte uznání jejich životním partnerům, kteří jim vytvářejí zázemí. Minimálně je pozvěte na firemní vánoční večírek.

5. Nedávejte přednost klientům před zaměstnanci. Buďte připraveni vzdát se klienta, který se k vašim lidem nechová dobře. Vždy je lepší mít dobrého člena týmu než věčně nespokojeného klienta.

6. Buďte kreativní v odměňování svých lidí. Nabízejte benefity, které jim opravdu zpříjemní pracovní nebo soukromý život. Nemusí to být nic drahého.

7. Buďte maximálně otevření a transparentní. Mluvte se svými lidmi na rovinu i o nepříjemných věcech.

8. Buďte k dispozici, když vás budou potřebovat. Dávejte si pozor, abyste nevysílali signály, že jste příliš zaneprázdnění a nechcete s nikým mluvit.

9. Uvědomte si, jak důležité jsou malé věci jako děkovný e-mail, přání příjemných svátků a další osobní sdělení.

10. Nabízejte možnosti získat nové zkušenosti. Všímejte si, o co se vaši lidé zajímají a dejte jim příležitost si to vyzkoušet.

11. Vždy jasně vysvětlete svá očekávání a dávejte si pozor, aby byla reálná.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace