Špatná komunikace, špatný nápad

Firmy mají mnohdy dobré nápady, ale nedokáží je realizovat. Problém přitom nespočívá v jejich vynalézavosti, ale v nedostatečné interní komunikaci. Nejefektivnější cesta, jejímž prostřednictvím může manažer přetvořit svou organizaci, spočívá v podpoře otevřené komunikace o zábranách, kterým organizace čelí. Znamená to, že by se management měl hlouběji zaměřit na role jednotlivých částí organizace a způsoby, jimiž spolu komunikují jejich zaměstnanci.

Vybudování otevřeného komunikačního prostředí uvnitř celé organizace je klíčovou, ale velmi složitou manažerskou úlohou. Článek proto popisuje čtyřbodový proces, který by měl komunikaci podpořit.

- Obhajujte, požadujte a opakujte důležitost interní komunikace.
- Přes obchodní detaily neztrácejte náhled nad záležitostmi celkového úspěchu. Máte pevnou inovační strategii, které manažeři důvěřují? Máte výkonné možnosti? Je vaše vedení efektivní?
- Buďte otevření v rámci interní komunikace.
- Usilujte o poctivost vedle nízkého rizika.

-kk-

**Datum vydání:** VII/2004
Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace