Sestavte si inovační tým snů

Přinášet nové myšlenky a nápady je povětšinou týmová záležitost. Pokud se jako manažer zaměříte na analýzu komunikace mezi jednotlivci v průběhu předchozího projektu, můžete vytěžit maximum z budoucí spolupráce. Server Forbes vám dává návod, jak si takový inovační tým snů sestavit.

Na začátku zmapujte sociální sítě mezi zaměstnanci. Zaměřte se na formální i neformální povahu vztahů. Získejte tak přehled o tom, jak mezi sebou lidé ve společnosti komunikuji a kteří lidé by spolu v týmu pracovat neměli.

Dalším důležitým krokem je změření kreativních dyadických interakcí mezi zaměstnanci, tedy zjištění, kdy se reakce jednoho stává podnětem pro reakci dalšího. Zeptejte se tedy jednotlivců, za kým si chodí pro informace a jak snadno pak tvoří inovativní nápady. Tento průzkum slouží k identifikaci kandidátů pro kreativní týmy. Navíc existuje mnoho třídících algoritmů, které vám pomohou tento úkol usnadnit.

Na závěr je třeba zmínit, že sestavení ideálních kreativních týmů skutečně není jednoduchá záležitost. Je nutné vycházet z minulých zkušeností a vnímat všechny faktory podporující kreativitu a inovativní myšlenky. Tento přístup se odklání od tradičního pohledu, tedy variability schopností a zkušeností, a zaměřuje se na hlubší studii sociálních interakcí v organizaci.

-bn-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace