HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Proč ženy na poradách mlčí

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Provozní ředitelka Facebooku Sheryl Sandbergová patří k nejvlivnějším světovým manažerkám a také k nejvýraznějším osobnostem, které usilují o rovné příležitosti mužů a žen na trhu práce. Své názory a doporučení pro úspěšnou kariéru žen publikovala v mezinárodním bestselleru Lean In. Women, Work, and the Will to Lead, v Česku vydaném pod názvem Opřete se do toho. Ženy, práce a vůle uspět. Na téma žen a kariéry také často mluví na konferencích a zveřejňuje články v odborném tisku.

Od prosince 2014 má Sheryl Sandbergová svůj sloupek v deníku The New York Times. Společně s profesorem Wharton School Adamem Grantem, který byl časopisem HR Magazine označen za jednu z nejvlivnějších osobností světa v oboru HR, se věnují právě tématu diskriminace žen v práci. Zabývali se například otázkou, proč ženy často mlčí na poradách a při podobných příležitostech, kdy by mohly prosazovat své názory.

Ženy ve vedoucích funkcích jsou méně důvěryhodné

Oba vidíme, že se to stále děje. Když žena mluví v profesionálním prostředí, stojí na tenkém ledě. Buď ji téměř neposlouchají nebo je považována za příliš agresivní. Řekne-li muž v podstatě totéž, vidíme souhlasné pokyvování hlavami na znamení souhlasu s jeho skvělou myšlenkou. Ženy se pak často rozhodnou, že mlčet je lepší,“ konstatují Sandbergová a Grant.

Předkládají výsledky několika studií, které toto tvrzení potvrzují. Studie Yale University a University Texas nezávisle na sobě ukázaly, že hlasy žen jsou méně důvěryhodné než hlasy mužů, i kdy říkají totéž. Také vlastní zkušenost, kterou získal Adam Grant při spolupráci s významnou zdravotnickou společností a mezinárodní bankou, ukázaly, že ženy si mnohem obtížněji získávají důvěru a podporu pro své návrhy.

Čím více manažerek, tím lépe

Cestu ke zlepšení této situace je podle Sandbergové a Granta možné částečně najít v anonymitě. Zaměstnanci například mohou předkládat své návrhy anonymně podobně jako zájemci o práci v orchestrech, které jejich posuzovatelé nejprve slyší a teprve poté vidí. Obecně je však třeba jít cestou aktivní podpory žen v komunikaci a zvyšování počtu žen ve vedoucích pozicích.

Celý článek si můžete přečíst na stránkách New York Times zde. Můžete se také zapojit do rozsáhlé diskuse na toto téma na Facebooku zde.

Jaký je váš názor na možnosti žen prosadit se na poradách a v manažerské kariéře vůbec?

-kk-

Zdroj: The New York Times - server prestižního amerického deníku

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace