Přestaňte jen mluvit o odpovědnosti. Buďte odpovědní

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Nechcete, aby vaši zaměstnanci skrývali své případné neúspěchy? Musíte jim jít příkladem. Ukažte jim, jak se přihlásit k vlastním chybám a buďte jim inspirací, jak se zlepšovat, radí nám web management.about.com. Vaši zaměstnanci se musí k odpovědnosti zavázat. A to je možné jedině tehdy, když nastavíte jasná očekávání a když si jsou všichni jistí tím, co je od nich očekáváno.

Jděte příkladem a přijměte odpovědnost

V mnoha organizacích se lidé bojí svá pochybení přiznat. To obvykle vede k ještě větším problémům. Vymlouvání se a obviňování ostatních, to není ten správný příklad. Jako lídr musíte umět předstoupit před své zaměstnance a říct jim, jakou chybu jste udělali. A hned v další větě jedním dechem dodejte, co nyní uděláte, abyste tuto chybu napravili.

Získejte od svých lidí závazek

Pocit závazku je důležitý. Vždy se svých lidí ptejte, zda to vidí stejně a zda do toho s vámi půjdou. Vyslechněte případné obavy a společně pracujte na tom, abyste všechny potenciální bariéry odstranili. Myslete na to, jak byste od svých lidí mohli tento závazek, se kterým se odpovědnost pojí, získat. Možná můžete něco udělat lépe.

Definujte pravidla a očekávání

Stanovte jasná očekávání a standardy, a to ještě před tím, než začne samotná práce. Je snadné tuto část vynechat a prostě čekat, kdo udělá první chybu a pak se po něm vozit. To vás však zbytečně bude stát energii i čas. Radši tedy zapracujte na tom, aby každý věděl, čeho se vlastně dohromady snažíte dosáhnout.

Buďte koučem pro zaměstnance, kteří předtím odpovědnost nezažili

Někteří lidé ve svých dosavadních životech zatím nikdy nemuseli osobní odpovědnost přijmout. Takoví pracovníci se nejprve musí naučit některé nové dovednosti, například kritické myšlení. Bez toho se vám kulturu osobní odpovědnosti nepodaří prosadit a upevnit. Pro ty, kteří chronicky neplní své úkoly, musí být vidět jasný postih. Ti, kteří jsou dobří a úspěšní, zase musí být oceněni.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace