HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Poznáte, kdo prodělává vaše peníze?

Majitelé firem si často pokládají otázku, zda by si jejich manažeři bez nich poradili. Mnozí to již vyzkoušeli a nebyli s chodem firmy spokojení. Je pochopitelné, že sledují své peníze důkladněji než ostatní. Často se však stává, že si vyberou nekompetentní manažery nebo obchodní partnery. Jak najít lidi, kteří povedou firmu k úspěchu?

Profesor Floridské univerzity Ted Prince přišel nedávno se šokující statistikou. Odhalil, že 8 z 10 lidí začne prodělávat peníze, když nastoupí na vysoce placenou pozici. Nezáleží při tom na jejich vzdělání, minulosti ani zkušenostech. Vysvětluje, že lidé mají v sobě zakořeněné finanční chování, které se skládá ze schopnosti využívat zdroje a přidané hodnoty. U většiny však rovnováha těchto dvou faktorů tíhne k užívání zdrojů, což z nich dělá ztrátové jedince. Toto finanční chování nelze měnit, můžeme ho však odhalit. Článek proto přináší čtyři rady, jak odhalit potenciální zaměstnance, kteří by pro vaši firmu byli proděleční.

- Sledujte, co si dají k jídlu. Pozvěte uchazeče o manažerské místo na oběd a pozorujte, jak se chová k číšníkovi. Řada lidí se totiž snaží chovat k potenciálnímu šéfovi co nejlépe, k číšníkovi se však chová jinak. Zde máte dobrou příležitost vidět, jak se bude chovat k vašim lidem. Při objednávání jídla zároveň získáte pohled na to, jak zachází s penězi. Sledujte, zda si objedná to nejdražší jídlo, zda prochází vinný lístek, aby dostal exkluzivní pití apod. Chová-li se takto, pravděpodobně velmi silně tíhne k užívání zdrojů.

- Zjistěte, zda na svých minulých pracovištích vyvinul něco unikátního nebo skutečně užitečného. Dozvíte se tak, zda vám může nabídnout nějakou přidanou hodnotu. Podívejte se i na manažery, které již zaměstnáváte. Kdo skutečně přináší přidanou hodnotu? Kdo dokáže přicházet s novými systémy a řešeními problémů, které přinesou firmě zisk? Standardní úspěchy typu „řídil tolik a tolik lidí“ nejsou důkazem vysoké přidané hodnoty.

- Ptejte se na lidi a jejich finanční návyky. Nikdo nikdy nemá pocit, že zbytečně utrácí peníze. Zajímejte se však o názory okolí, abyste získali obrázek o tom, jak dotyčný zachází s penězi. Hledá levnější možnosti? Snaží se uzavírat dobré dohody? Jestliže si to okolí daného uchazeče nemyslí, sledujte pečlivěji, jak využívají firemní peníze.

- Dávejte si pozor na velké myšlenky. Většina z nás se učila obdivovat velké myšlenky a může se nechat strhnout něčí vizí změny světa. Cesta k takové změně je však většinou velice finančně náročná a ztrátová. Lidé, kteří přicházejí s velkými myšlenkami, navíc často postrádají smysl pro detaily a zvláštní úsilí.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace