Posilte své charisma

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Charisma znamená určité osobní kouzlo, které upoutá pozornost ostatních, dokáže jim dodat energii a motivovat je, aby něco udělali. Patří do kategorie vlastností, o nichž se dohadujeme, zda jsou vrozené či naučené. Odpověď nejspíše bude někde uprostřed – s něčím se narodíme a něco se naučíme v průběhu života. Pojďme se nyní zaměřit na to, co můžeme vědomě udělat, abychom byli charismatičtější. Níže uvádíme doporučení marketingového odborníka Kevina Dauma, která zveřejnil na serveru Inc.com. V manažerské praxi se vám budou určitě hodit.

Vyzařujte radost

Charismatičtí lidé si na první pohled užívají života. Dávají najevo své emoce, i když nejsou vždy jen pozitivní. Snažte se proto více sdílet své vášně a emoce s druhými lidmi a pomáhejte jim, aby mohli dělat totéž.

Věřte si

Charismatičtí lidé působí, jako by měli vše pod kontrolou, i když to není pravda. Je to tím, že si věří a spíše než na své nedostatky se soustředí na své silné stránky. Učte se sdílet své sebevědomí s ostatními, aby se ve vaší přítomnosti cítili silnější.

Sdílejte své přesvědčení

Charismatičtí lidé silně věří v určitou věc a dělí se o to s lidmi kolem sebe. Inspirují je, aby se zapojili do snahy o něco společného. Své charisma proto můžete posílit tím, když budete oddaní tomu, co děláte a dokážete to ukázat ostatním.

Učte se vyprávět příběhy

Charismatičtí lidé vědí, že jim nikdo nebude věřit jen tak. Přimět druhé, aby něco udělali vyžaduje určitý kontext a motivaci. Učte se proto vyprávět příběhy, jimž nebude chybět smysl, ale ani emoce. Zkoušejte, jak správně používat humor, metafory apod., abyste dokázali předávat informace poutavou formou.

Buďte více empatičtí

Charismatičtí lidé věnují druhým plnou pozornost a dávají jim pocit, že jsou důležití. Když tedy budete s někým mluvit, přestaňte se zabývat čímkoli jiným a zaměřte veškerou svou energii na něho.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace