Podpořte podnikatelské uvažování svých zaměstnanců

Podnikatelé se vyznačují tím, že jsou inovativnější, pružnější a ochotnější riskovat než ostatní. Mají silné odhodlání něco změnit, více energie a optimismu, ale také disciplíny. Takové vlastnosti u svých zaměstnanců vítají i firmy. Zejména ve velkých organizacích se již od osmdesátých let minulého století prosazuje manažerský přístup zvaný intrapreneurship. Znamená to vedení zaměstnanců k tomu, aby se chovali jako podnikatelé. Zahrnuje v sobě vyšší míru riskování, osobní angažovanosti a inovativnosti. Cílem je vychovat zaměstnance, kteří budou přicházet s vlastními nápady a nebudou se bát je realizovat.

Pokud i vy chcete podpořit podnikatelské uvažování a chování svých zaměstnanců, seznamte je s následujícími třemi základními předpoklady každodenního chování úspěšných podnikatelů. Vycházíme z doporučení kariérní koučky Beth Kuhelové na serveru US News.

1. Přestaňte se zabývat tím, co si myslí ostatní

Každý člověk v sobě má potenciál, aby něčeho dosáhl. Neexistuje žádná univerzální cesta pro všechny, a proto musíte hledat tu svou. Nehleďte na ostatní, soustřeďte se sami na sebe. Zachovejte si otevřenou mysl, seriózní přístup k tomu, co děláte a nadšení pro možnosti, jak se neustále zlepšovat.

2. Vyzkoušejte něco nového

Představte si, kým byste se chtěli stát. Podle toho pak vyzkoušejte nějakou novou aktivitu, naučte se nové dovednosti a pokračujte ve svém rozvoji. Když se otevřete novým věcem, získáte nové nápady, s nimiž můžete prorazit.

3. Pokud již na sobě tvrdě pracujete a stále zkoušíte nové věci, dejte si pauzu

Zkuste si například naplánovat jeden celý volný den mimo svůj běžný denní režim. Odložte počítač a telefon, vypněte televizi. Plně se soustřeďte na svou rodinu a přátele. Nejlepší nápady přicházejí ve chvílích, kdy vystoupíme z rutiny a dáme svému mozku možnost odpočívat.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace