Padá vaše chvála na úrodnou půdu?

Vytisknout

Znáte staré svatební rčení „něco starého, něco nového, něco půjčeného a něco modrého?“ Zjevně zapomněli na „něco, co vás pošle do nemocnice.“ Jedna chudá italská svatba byla přerušena výletem do nemocnice, kde museli nevěstě chirurgicky odstranit z ucha zrnko rýže. Nevěsta se poučila, že i nejlépe zamýšlené oslavy mají svou temnou stránku. A jinak to nechodí ani v práci. Níže jsou uvedeny otázky, které vám pomohou ujistit se, že vaše chvála má takový účinek, jaký jste zamýšleli. Ovšem pokud své zaměstnance chválíte, protože mnoho lidí v práci marně touží po chvále.
- Pochybuje příjemce o vaší motivaci? Lidé mají rádi pochvalu, která jde od srdce. Pokud si myslí, že nejste upřímní, že to přeháníte, nebo máte postranní motivaci, budou mít potíže vás vyslyšet.
- Chválíte příliš? Jen kolem 1 % pracovníků v průzkumu uvedlo, že jsou vyvedeni z míry množstvím chvály, které se jim v práci dostává. Přes 70 % pracovníků se ptalo: „Jaká chvála?“ Není tedy příliš těch, kteří to s chválou přehání, ale i pro ně platí, aby nechválili příliš lacino. Pochvala musí mít smysl.
- Říkáte špatné věci špatné osobě? Komplimenty mohou znít skvěle vám, ale zaměstnancům skřípavě a nepříjemně.
- Je vaše chvála podmíněná nebo dokonce negativní? Je ní slovíčko „ale“? „Odvedl jsi dobrou práci, ale...“ Nechte si opravné návrhy a kritiku na jindy. Tohle je pochvala.

-ba-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace