Osobní útoky - zhouba porad

Osobní útoky ubližují lidem, ničí komunikaci i kreativitu. Pokud se stanou součástí kultury firemních porad, mohou účastníky vést k bezpečným, ale také zbytečným příspěvkům. Článek popisuje několik tipů, jak se osobních útoků na poradách vyvarovat, případně jak je řešit.

- Promluvte k účastníkům. Pokud se na poradě objeví osobní útoky, vyžádejte si klid a vyzvěte k hledání společného řešení. Často se k vaší výzvě přidají i další účastníci. Při mluvení k účastníkům se vyhněte očnímu kontakt s původcem útoku, aby nemohl vaši žádost chápat jako jasnou výzvu k dalšímu výpadu.

- Hledejte příčinu. Lidé někdy schovávají osobní útoky za předpokládanou bezpečnost. Nejlépe tuto iluzi překonáte větami typu: „Zdá se, že nesouhlasíte, kolego.“ Pak je třeba vyzvat příslušného účastníka k objasnění jeho postoje.

- Udělejte přestávku. Pokud nezaberou vaše verbální snahy o urovnání sporů, udělejte přestávku nebo celou poradu ukončete. Získáte tak možnost sejít se s každým z účastníků osobně, prodiskutovat vzniklé problémy a uspořádat příští schůzi tak, aby k osobním útokům nedocházelo.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace