Optimismus a realismus v obchodním plánování

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Nejdůležitější funkcí obchodního plánu je vzbuzení zájmu investorů. Autoři obchodních plánů však musí být ve snaze dosáhnout tohoto cíle schopni určit správnou míru optimismu. Znamená to připravit působivý příběh pro investory, ale uchovat si důvěryhodnost.

Optimismus ukáže investorům, že vaše firma je připravena na danou tržní příležitost a je schopna ji využít. Přílišný optimismus však vysílá indicie, že váš manažerský tým této příležitosti zcela nerozumí nebo si neumí představit, co ho čeká. Obchodní plány proto musejí zachovávat určitou míru optimismu, aby ukázaly vaši realističnost a spolehlivost.

Realismem se rozumí opak přílišného optimismu. Měl by se odrážet v důvěryhodných prognózách trhu a rozvážných předpokladech firemního růstu. Aby obchodní plány mohly zaujmout investory, měl být přesvědčivé a optimistické, ale odkazovat na fakta a realistické předpoklady.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace