Nový design ze Soulu

 

Samsung býval symbolem levné elektroniky. V současné době je oblíben díky svým designově atraktivním a chytrým výrobkům. Transformoval se otevřením se světu a hlubokým kritickým pohledem do svého korejského srdce. V současné době nabízí luxusní svět plný síťově řízených lednic, hygienických vysavačů, osvěžovačů vzduchu na bázi nanotechnologií, samočistících mikrovlnných troub, jedinečných mobilních telefonů, ultralehkých notebooků a jiných "hraček" moderního světa.

Před dvanácti lety to byl ale trochu jiný šálek kávy. Předseda představenstva Kun-Hee Lee apeloval na své pracovníky, aby změnili snad úplně vše, krom svých rodin - výnos, který se ve firmě cituje dodnes. Aby se zbavil starých pracovních návyků, každý zaměstnanec se musel hlásit na pracovišti o dvě hodiny dříve.

Leeův cíl byl prostý a odvážný. Aby vzal budoucnost firmy do vlastních rukou, potřeboval Samsung katapultovat špičkové a výjimečné produkty, stát se firmou, jejíž široký rozsah digitálních produktů nejen uspokojí potřeby zákazníka, ale také zachytí jeho představy. Samsung je v současnoti na čele v oblasti mobilních telefonů, stejně jako na trhu s televizory, paměťmi a LCD panely – což jsou v dnešní elektronické sféře klíčová pole. V loňském roce Samsung vydělal 10,3 miliard dolarů na 55,3 milardách obratu, což z něj dělá nejziskovější firmu ve své oblasti na světě.

Ve své domovině není možná Samsung příliš oblíben, ale je velice respektován pro svůj růst, své technologické hrdinství, pro 20,7 % podílu z celkových exportů Korey a pro změnu pohledu na štítek "made in Korea".

Přáli si vyvinout řeč designu, která bude vycházet z korejské kultury. Tato myšlenka se ale ukázala být velice obtížně proveditelná. Čínské dynastie Ming, Tung a Han, Mongolové, Rusové, Japonci a dokonce američtí misionáři – ti všichni zanechali jisté prvky v jejich kultuře. Odhalení skutečného charakteru Korey bylo velmi obtížné. Pak Samsung objevil Tae Kuk - symbol yin-yang, který se nachází na vlajce a má představovat spojenectví i rozdílnost všech věcí. Na základě tohoto symbolu Samsung přišel ke svému sloganu "Rovnováha mysli a citu".

-av-
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace