Nezapomínáte na základy motivace?

Vytisknout

Zaměstnanci nepotřebují nic drahého ani okázalého, aby se cítili spokojeně a podávali dobré pracovní výkony. Místo vymýšlení netradičních způsobů motivace by se proto manažeři měli zamyslet, zda nezapomínají na úplné základy. Znamená to otevřeně komunikovat a nemyslet si, že zaměstnanci umějí automaticky číst myšlenky. Jestliže pokulháváte v následujících oblastech, je nejvyšší čas začít s tím něco dělat.

Schopnost přiznat chybu

Když manažer udělá chybu, jeho podřízení to vědí a nic se na tom nezmění, když se to bude snažit zakrýt. Učte se přiznávat své chyby a budete mít větší respekt.

Poděkování

Manažer by měl děkovat často a konkrétně. Jedna z nejvíce motivujících vět, které může vyslovit, zní: „Jsem rád, že jste v mém týmu.“

Vysvětlení cílů

Manažer by měl svému týmu vysvětlit širší kontext jeho práce ve vztahu k celofiremním cílům. Měli by vědět, proč dělají to, co dělají.

Důvěra

Manažer by měl svým lidem říkat, že jim věří a že je rád, že se na ně může spolehnout. Zní to jednoduše, ale velmi často se na to zapomíná.

Zájem o názor

Řiďte se pravidlem, že každý může něčím přispět. Aktivně se svých lidí ptejte na zpětnou vazbu a dejte jim prostor vyjádřit se.

-kk-

Zdroj: Business News Daily - průvodce světem podnikání především pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business News Daily
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace